اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:

جشنواره میلاد سرخ ناب‌ترین ارادت هنرمندان به اهل بیت (ع) است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: برگزاری دومین جشنواره سراسری فیلم میلاد سرخ در حقیقت نمود و نشانه‌ای از ارادت ناب هنرمندان به فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

جشنواره میلاد سرخ ناب‌ترین ارادت هنرمندان به اهل بیت (ع) است

منصور شرفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: اولین دوره این جشنواره که دو سال پیش برگزار شد با استقبال خوب هنرمندان به ویژه هنر هفتم روبه‌رو شد و ما تصمیم گرفتیم به صورت دو سالانه این جشنواره ارزشی را برگزار کنیم تا عرض ارادتی از سوی هنرمندان و صاحبان ذوق و اندیشه به عرصه دلباختگی اهل بیت عصمت و طهارت و حضرت سیدالشهدا جلوه‌گری کند.

وی با بیان اینکه این جشنواره برای دومین بار و با حضور هنرمندانی از مناطق مختلف کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این جشنواره سعی می‌شود آثار منتخب براساس معیارها و شاخصه‌هایی که در فراخوان به آن تاکید شده است، صورت بگیرد تا بتوانیم یک جشنواره در حد نام و آوازه اردبیل به عنوان دارالارشاد و شهر دلدادگان به اهل بیت عصمت و طهارت را شاهد باشیم.

شرفی با بیان اینکه هیچ نگرانی از بابت تأمین اعتبارات و هزینه‌های این جشنواره در سطح استان اردبیل وجود ندارد، خاطر نشان کرد: به جرأت می‌توان گفت که اعتبار این جشنواره دو سالانه هم اکنون در حساب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل است و ما سعی می‌کنیم در قالب فیلم بلند و کوتاه دهه اول شهریورماه این جشنواره را با همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه علاقمندان تا پایان تیرماه مهلت ارسال آثار را دارند، اضافه کرد: آثار ارسالی بعد از داوری و بازخوانی در زمان برگزاری جشنواره در دهه اول شهریورماه به نمایش عموم در می‌آید و علاقمندان می‌توانند از آثار منتخب دومین جشنواره نیز استفاده کنند.

وی در ادامه بیان کرد: برگزاری این جشنواره به یقین استعدادها و توان معنوی و ارزشی هنرمندان ما را ارتقا می‌بخشد و زمینه یک تحول روحی، روانی و اعتقادی را فراهم می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تجلیل از هنرمندان کشوری و استانی را در دو بخش و همچنین نمایش آثار فیلمسازان منتخب فیلم‌های کوتاه و بلند را از بخش‌های جنبی دومین جشنواره دو سالانه میلاد سرخ اعلام کرد و ادامه داد: ‌انتظار می‌رود در حرکتی مثبت و ماندگار، هنرمندان استان اردبیل نیز بتوانند از این ظرفیت و توان در نشان دادن استعدادها و ارزش‌آفرینی استفاده کنند.

شرفی یادآور شد: ما در بسیاری از بخش‌ها و حوزه‌های دینی و معنوی دارای ظرفیت تولید فیلم و آثار هنری متنوع هستیم که اگر هنرمندان نسبت به این ظرفیت آشنایی داشته باشند به یقین قادر می‌باشیم بخش عظیمی از توانمندی‌ها و استعدادها را به منصه ظهور و بروز برسانیم.

انتهای پیام/62006/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول