اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

کسب رتبه دومی کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره کشوری دانش‌آموزان عشایری

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری کهگیلویه و بویراحمد از کسب رتبه دومی این استان در جشنواره دانش‌آموزان عشایری کشور خبر داد.

کسب رتبه دومی کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره کشوری دانش‌آموزان عشایری

محمد جهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد 4 هزار دانش‌آموز عشایری در 185 آموزشگاه مشغول به تحصیل هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این تعداد دانش‌آموز در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه در تعداد 345 کلاس درس تحصیل می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه دانش‌آموزان عشایری این استان در سال‌های اخیر موفق به کسب رتبه‌های خوب استانی و کشوری شده‌اند، افزود: آخرین موفقیت ما مربوط به جشنواره کشوری تیرماه در شهر نیشابور است.

جهان در همین خصوص گفت: جشنواره کشوری دانش‌آموزان عشایری از تاریخ 5 تا 15 تیرماه در نیشابور با حضور استان‌های مختلف برگزار شد که از استان کهگیلویه و بویراحمد 33 دانش‌آموز عشایری دختر و 28 دانش‌آموز پسر حضور داشتند.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مسابقاتی در این جشنواره در آیتم‌های مختلف از جمله در موضوع برپایی نمایشگاه، طبخ غذاهای محلی، مسابقات احکام و نماز و نهج‌البلاغه برگزار شد که در مجموع هم دانش‌آموزان دختر و هم دانش‌آموزان پسر توانستند مقام دوم کشوری را در این جشنواره به خود اختصاص دهند.

جهان در پاسخ به این سؤال که برنامه اوقات فراغت دانش‌آموزان عشایری استان چگونه خواهد بود، تصریح کرد: برنامه‌هایی در این ارتباط وجود دارد از جمله شرکت آنها در طرح هجرت که در ساخت و ساز مدارس از این دانش‌آموزان استفاده می‌شود و سایر برنامه‌های دیگر که در قالب این طرح وجود دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین دانش‌آموزان مدارس عشایری را مربوط به شهرستان بویراحمد و کمترین آن‌ها را مربوط به شهرستان گچساران دانست و گفت: یکی از مشکلات ما در خصوص نبود مدارس شبانه‌روزی راهنمایی است که اگر چنین مدارسی وجود داشته باشد مشکلات کنونی را نخواهیم داشت.

وی به دیگر مشکل در این زمینه اشاره کرد و با بیان اینکه به دلیل نبود خوابگاه در مدارس خاص از جمله استعدادهای درخشان دانش‌آموزان عشایری استقبالی از چنین مدارس ندارند، تصریح کرد: با داشتن استعدادهای ناب در دانش‌آموزان عشایری لازم است فکری به حال این کمبود شود.

جهان از وجود دو مدرسه شبانه‌روزی در این استان مختص دانش‌آموزان عشایری در مقطع متوسطه خبر داد و گفت: این دو مدرسه یکی در روستای گنجه‌ای و دیگری در سرآبتاوه یاسوج قرار دارند که با ظرفیت پسرانه 220 نفر و دخترانه 120 نفر مشغول خدمت به این قشر از دانش‌آموزان هستند.

وی تعداد مدارس هوشمند عشایری در کهگیلویه و بویراحمد را چهار آموزشگاه ذکر کرد و گفت: بیشتر مدارس عشایری ما در مقاطع ابتدایی و راهنمایی توسط گروه سیار آموزش رایانه می‌بینند.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد از عدم تعهد شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌ها در قبال هوشمندسازی مدارس عشایری گفت و افزود: امیدواریم دستگاه‌ها نسبت به هوشمندسازی مدارس عشایری با ما همکاری داشته باشند.

جهان با قدردانی از معلمان و مدیران مدارس عشایری اظهار کرد: برای نمونه خود مدیران مجتمع‌های عشایری سوخت مدارس را تأمین کردند و در سال گذشته در این ارتباط هیچ‌گونه مشکلی نداشتیم.

وی از اختصاص دو دستگاه خودرو کمک‌دار اهدایی ریاست‌جمهوری به اداره‌ آموزش و پرورش عشایری گفت و افزود: با مساعدت شخص رئیس‌جمهور به‌زودی دو دستگاه خودرو یاد شده به ناوگان حمل و نقل ما اضافه می‌شود.

انتهای پیام/2571/ح40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول