اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی اردبیل عنوان کرد

محور دو سالانه فیلم میلاد سرخ سنن ائمه اطهار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: دو سالانه جشنواره سراسری میلاد سرخ پنجم تا هفتم شهریور ماه امسال با محور معرفی و شناخت سنن ائمه اطهار (ع) در اردبیل برگزار می‌شود.

محور دو سالانه فیلم میلاد سرخ سنن ائمه اطهار

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل و در تشریح جزئیات برگزاری دومین جشنواره سراسری میلاد سرخ در اردبیل اظهار داشت: اولین جشنواره سال 90 با همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی کشور برگزار شد و امسال نیز برای دومین‌بار این جشنواره با حال و هوایی متفاوت‌تر و کیفیتی بالاتر به همت سازمان سینمایی کشور و مرکز گسترش شهریورماه در اردبیل برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره با حضور فیلم‌های مرتبط با سنن ائمه اطهار و امامزادگان به ویژه امام حسین (ع) در 4 محور برگزار می‌شود، عنوان کرد: سیر و سلوک، جشن، اعیاد و مجالس، پاسداشت و سوگ و رهروان؛ محورهای برگزاری این جشنواره است.

دبیر جشنواره میلاد سرخ در اردبیل به بخش‌های مسابقه این جشنواره اعم از فیلم کوتاه و بلند اشاره کرد و افزود: در بخش فیلم کوتاه تولید آثار در حوزه داستانی، مستند و پویانمایی و در حوزه فیلم بلند نیز در حوزه داستانی در قالب ویدئویی برگزار می‌شود که در کنار این بخش‌ها و موضوعات آیین تقدیر و نکوداشت هنرمندان به صورت ملی و استانی نیز برگزار خواهد شد.

شرفی با اشاره به مهلت ارسال آثار به دنبال انتشار فراخوان دومین جشنواره سراسری میلاد سرخ ادامه داد: مهلت ارسال آثار تا 31 تیرماه تعیین شده و اعلام راه یافتگان به بخش مسابقه 20 مرداد ماه خواهد بود.

این مسئول زمان برگزاری و نمایش آثار را 5 تا 7 شهریور ماه اعلام کرد و گفت: جوایزی که برای برترین‌های این جشنواره در نظر گرفته شده است در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و 10 تا 20 میلیون ریال جایزه نقدی است که به بهترین فیلمنامه‌نویس، پژوهشگر، کارگردان، بهترین فیلم کوتاه داستانی، مستند، پویانمایی و بهترین بازیگران مرد و زن فیلم بلند ویدئویی تقدیم خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد:‌ علاقمندان می‌توانند تا 31 تیر ماه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره مجتمع فرهنگی ـ هنری فدک اردبیل واقع در میدان بسیج اردبیل ارسال کنند.

شرفی یادآور شد:‌ فیلم‌های ارسالی به دبیرخانه جشنواره باید تولید سال 90 به بعد بوده و در دوره اول جشنواره شرکت نکرده باشد که در قطع دیتاکم، دی‌وی‌دی، ‌دی‌وی‌کم و HD تولید شده باشد.

این مسئول ابراز داشت: داوران این جشنواره نیز داوران ممتاز و شاخصی هستند که آثار را ارزیابی کرده و برگزیدگان را معرفی خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ‌با هماهنگی‌های انجام شده از لحاظ تامین اعتبار و پشتیبانی مشکلی نداریم به‌طوری که سهم استانی برگزاری این جشنواره از محل اعتبارات در حساب ما موجود است.

انتهای پیام/62001/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول