اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چالدران:

روزه مانع نفوذ شیطان در انسان می‌شود

امام جمعه چالدران گفت: روزه مانع نفوذ شیطان در انسان شده و وسوسه‌های شیطان را خنثی می‌کند.

روزه مانع نفوذ شیطان در انسان می‌شود

حجت‌الاسلام صفر یوسف‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: با گرسنگی و تشنگی خودتان در ماه مبارک رمضان گرسنگی و تشنگی روز قیامت را به یاد آورید، و به فقرا و مسکین‌ها در این ماه صدقه دهید.

وی با بیان اینکه انسان روزه‌دار در هنگام گرسنگى و تشنگى، فقرا و بینوایان را یاد مى‌کند و در نتیجه به کمک آن‌ها مى‌شتابد، ادامه داد: حضرت امام حسن عسگرى (ع) درباره علت وجوب روزه مى‌فرماید: «تا توانگر درد گرسنگى را بچشد و در نتیجه به نیازمند کمک کند».

امام جمعه چالدران تصریح کرد: روزه مانع نفوذ شیطان‌ در انسان شده، و وسوسه‌هاى شیطان‌ را خنثى مى‌کند.

یوسف‌زاده با بیان اینکه روزه در اخلاق انسان تأثیر می‌گذارد و شخص را ورزیده، قانع و باحوصله بار می‌آورد و درس صبر و متانت به او یاد می‌دهد، افزود: روزه‌دار طعم تشنگی و گرسنگی را می‌چشد و به زندگی فقرا و مستمندان بهتر و بیشتر می‌اندیشد و رسیدگی به آن‌ها را وظیفه خود می‌شمارد.

وی اعلام کرد: ماه مبارک رمضان ماهى است، که نزد خدا از همه ماه‌ها برتر و روزهایش بر همه روزها و شب‌هایش بر همه شب‌ها و ساعت‌هایش بر همه ساعت‌ها برتر است.

یوسف‌‌زاده افزود: ماه مبارک رمضان ماهى است، که شما در آن به میهمانى خدا دعوت شده و مورد لطف او قرار گرفته‌اید، به طوری که نفس‌هاى شما در آن تسبیح و خوابتان در آن عبادت، عملتان در آن مقبول و دعایتان در آن مستجاب است.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان در میان مسلمانان از احترام، اهمیت و جایگاه ویژه‌اى برخوردار است، خاطرنشان کرد: مؤمنان با مقدمه‌سازى و فراهم کردن زمینه‌هاى معنوى در ماه‌هاى رجب و شعبان هر سال خود را براى ورود به این ماه شریف و پربرکت آماده مى‌کنند.

یوسف‌زاده اضافه کرد: مومنان با حلول این ماه با شور و اشتیاق و دادن اطعام و افطارى به نیازمندان، شب‌زنده‌دارى و عبادت، تلاوت قرآن، دعا، استغفار، دادن صدقه، روزه‌دارى و... روح و جان خود را از سرچشمه فیض الهى سیراب مى‌کنند.

وی اظهار داشت: به تمامی روستاهای این شهرستان مبلغانی اعزام می‌شوند تا فضای معنوی در این روستاها ایجاد کنند و مردم از محضر این علما استفاده کنند.

یوسف‌زاده ادامه داد: امید است به برکت قرآن و ماه مبارک رمضان قلب‌هایمان را جلا داده و نورانی کنیم و فرهنگ قرآنی بیش از پیش رواج یابد که با رواج فرهنگ قرآنی تمام مشکلات جامعه حل می‌شود.

انتهای پیام/61009/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول