اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور احیای بازی‌های بومی‌محلی

مسابقات جام رمضان در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی سیستان و بلوچستان گفت: در ماه مبارک رمضان و به منظور احیا و ترویج بازی‌های بومی محلی، مسابقات جام رمضان در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

مسابقات جام رمضان در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

عبدالعلی کیخا‌فرزانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان در تمامی شهرستان‌های استان در 18 شهرستان و 42 مرکز بخش و 102 مرکز دهستان و بیش از 747 روستای بالای 100 خانوار استان، مسابقات ورزشی برگزار می‌شود.

وی افزود: این مسابقات شامل جام‌های فوتبال، فوتسال، والیبال، تنیس روی میز و برگزاری جشنواره‌های بومی محلی به منظور احیا و ترویج این بازی‌ها در تمامی مراکز و پایگاه‌هاست.

این مسئول ادامه داد: در جام‌های رمضان سال 92 که در شهرستان‌ها و مراکز بخش‌ها و روستاهایی واجد شرایط برگزار خواهد شد، بیش از 1000 تیم ورزشی با حضور بیش از 10 هزار نفر ورزشکار روستایی و عشایری شرکت خواهند کرد.

کیخا‌فرزانه بیان داشت: در تمامی مراکز برگزاری مسابقات جام رمضان بیش از 100 بازی بومی محلی شناسایی شده توسط ورزشکاران با هدف آشنا کردن جوانان و نوجوانان روستاها با اجرای بازی‌‌های بومی محلی احیا و ترویج بازی‌ها به اجرا گذاشته می‌شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه برگزاری جام‌های رمضانی از جذابیت بیشتری نسبت به برگزاری جام‌ها و مسابقات ورزشی در ایام دیگر در روستاها و بخش‌ها و شهرستان‌ها برخوردار است.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با برگزاری جام‌های رمضان با طرح اوقات فراغت و برگزاری مسابقات جام رمضان با فعالیت‌ فرهنگی، اجتماعی و دینی و حضور پر شور جوانان و نوجوانان در سالن‌های ورزشی از دیگر عواملی است که می‌تواند جذابیت بیشتری برای حضور جوانان و نوجوانان داشته باشد.

کیخافرزانه اذعان داشت: به تمامی تیم‌های ورزشی شرکت کننده در جام‌های رمضان شهرستان‌ها، بخش‌ها، توپ ورزشی و در اختتامیه برگزاری جام‌ها به تیم‌های اول تا سوم، تی‌شرت با شورت ورزشی از سوی هیئت ورزشی روستایی و بازی‌های بومی محلی تحویل داده می‌شود.

وی افزود: پس از برگزاری جام‌های رمضان شهرستان‌ها، بخش‌ها و مراکز دهستان‌ها نسبت به برگزاری جشنواره بومی محلی استان در رشته‌های بومی محلی اجرا شده توسط ورزشکاران روستایی در شهرستان‌ها و بخش‌ها به اجرا گذاشته شده، اقدام خواهد شد.

این مسئول تاکید کرد: تمامی ورزشکاران شرکت کننده در جام‌های رمضان و برگزاری بازی‌های بومی محلی موظف هستند نسبت به اخذ کارت بیمه ورزشی روستایی و عشایری و بومی محلی اقدام کنند.

کیخافرزانه اذعان کرد: اقلام ورزشی به تیم‌هایی که تمام بازیکنان آن اقدام به اخذ کارت بیمه ورزشی روستایی و عشایری کرده‌اند، تحویل داده می‌شود.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود در اجرای جام‌های رمضان و جشنواره‌های بومی محلی، 1000 عدد توپ و بیش از 300 عدد جفت تی‌شرت با شورت به ارزش ریالی معادل 500 میلیون ریال در برنامه‌های اختتامیه مسابقات شامل تیم‌های اول تا سوم، تیم اخلاق ارزیابی شهرستان‌ها، بخش‌ها، دهستان‌ها در انجام امور فرهنگی و اجتماعی و رعایت شئونات ماه رمضان توزیع شود.

انتهای پیام/75002/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول