اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان:

افتتاح 14 پایگاه نیکوکاری در گلستان/ توزیع 12 هزار کیسه همیان مولا

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان با اشاره به افتتاح 14 پایگاه نیکوکاری در گلستان گفت: توزیع 12 هزار کیسه همیان مولا در گلستان در ماه مبارک رمضان انجام می‎شود.

افتتاح 14 پایگاه نیکوکاری در گلستان/ توزیع 12 هزار کیسه همیان مولا

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عباس حاجی‌اکبری بعدازظهر امروز در گفت‎و‎گوی خبری با خبرنگاران استان اظهار داشت: بر اساس آمار، جمعیت استان گلستان یک میلیون و 777 هزار و 14 نفر است که از این جمعیت تعداد 100 هزار و 626 نفر زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی هستند.

وی ادامه داد: با توجه به تنوع قومیت در استان گلستان، 37.7 درصد جمعیت زیرپوشش ساکن روستا و باقی ساکن شهر هستند که 63 درصد خانواده شیعه و 37 درصد اهل سنت هستند.

273 یتیم بدون حامی در گلستان وجود دارد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان خاطرنشان کرد: از خانواده‎های زیرپوشش 53 درصد فوت همسر هستند که 7 هزار و 524 یتیم دارای حامی هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک‌هزار و 273 یتیم بدون حامی در گلستان وجود دارد که 68 نفر از آنها زیر 18 سال سن دارند و باقی بالای 18 سال هستند.

جاجی‌اکبری بیان کرد: 14 هزار و 41 حامی در گلستان حامی یتیم‎ هستند که در سال 1391، 38 میلیارد و 429 میلیون ریال به غیر از اعتبارات کمیته امداد که در غالب اعتبار و صندوق‎های صدقات وجود دارد حامی‎ها به ایتام کمک کرده‎اند.

توزیع 12 هزار کیسه همیان مولا در گلستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان تصریح کرد: برنامه ویژه‎ای که کمیته امداد گلستان از ابتدای ماه ‎مبارک رمضان آغاز کرده، توزیع 12 هزار کیسه همیان مولا در بین اداره‎ها، نهادها و خانواده‎ها است.

وی اضافه کرد: بسته‎های همیان مولا بسته‎هایی است که مردم و نهادهای دولتی و خصوصی می‎توانند کمک‎های نقدی و غیرنقدی خود را همانند قند، شکر، برنج و به نوعی سبدهای کالا را برای کمک به نیازمندان در این کیسه قرار داده و به کمیته امداد دهند.

حاجی‌اکبری گفت: کمیته امداد امام خمینی نیز با بهره‎گیری از ظرفیت‎های موجود شناسایی خانواده‎های نیازمند و یا خانواده‎های نیازمندی که مساجد و پایگاه‎های بسیج آنها را می‎شناسند این بسته‎ها را به آنها می‎دهد.

وی عنوان کرد: اطعام‎‎دهی در شب‎های ماه مبارک رمضان از طریق بسته‎های همیان یا به صورت غذای گرم و یا سبد کالا از دیگر فعالیت‎های ماه مبارک رمضان است که اوج آن از شب پانزدهم تا نوزدهم ماه مبارک رمضان است.

حمایت از 3 هزار و 547 یتیم در استان گلستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان اعلام کرد: طرح اکرام ایتام یکی از برنامه‎هایی است که همه ساله از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت که اوج استقبال مردم در شب‎های قدر است.

وی گفت: در ماه رمضان سال گذشته 3 هزار و 547 یتیم در استان گلستان توسط طرح اکرام ایتام مورد سرپرستی و حمایت قرار گرفت.

حاجی‌اکبری ابراز داشت: طرح مفتاح‎الجنه یکی از طرح‎هایی است که در ایام ماه مبارک رمضان با همراهی مسئولان و خیران به خانواده‎های نیازمند و بی‎سرپرست سرکشی می‎شود و با شنیدن مشکلات آنها در همان لحظه با مساعدت و همکاری مسئولان و خیران مشکلات آنها برطرف می‎شود.

وی افزود: در سال گذشته پس از اجرای این طرح بسیاری از مسئولان و خیران درخواست دادند تا این طرح ادامه داشته باشد زیرا آنها بر این اعتقاد هستند که این طرح بسیار مفید و تاثیرگذار در راستای حل مشکلات اقشار جامعه است.

اشتیاق تهرانی‎ها برای حمایت از ایتام شهرستانی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان خاطرنشان کرد: اعزام نیرو به تهران برای اجرای طرح اکرام ایتام یکی دیگر از برنامه‎های کمیته امداد گلستان است، زیرا بسیاری از حامیان ما از تهران بزرگ نیز هستند و بررسی‎های گذشته نشان داده آنها علاقه‎ زیادی به حمایت از ایتام استان‎های دیگر نیز دارند.

وی اضافه کرد: در روز عید سعید فطر و روز قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین نیز با جمع‎آوری کمک‎های مردمی و زکات فطره، این کمک‎ها به مردم مظلوم فلسطین و نیازمندان در داخل کشور داده می‎شود.

حاجی‌اکبری گفت: یکی از ظرفیت‎های بسیار خوبی که کمیته امداد قصد دارد از آنها به صورت ویژه استفاده کند کمک از پایگاه‎های بسیج و هیئت امنای مساجد و اماکن متبرکه است که امید است با کمک آنها در شناسایی خانواده‎های نیازمند بتوانیم ارسال کمک‎های مردمی به آنها را با سرعت و دقت بیشتری انجام دهیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان در پایان ابراز داشت: این طرح به نام افتتاح 14 شبکه نیکوکاری است که در مساجد نماینده‎هایی از کمیته امداد در کنار پایگاه‎های بسیج و هیئت امنا حضور دارند تا این کار به پیش برود که در سال‌جاری نیز قصد داریم تا پایان شش ماهه سال 14 پایگاه افتتاح شود.

انتهای پیام/83004/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول