اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره فرهنگی و آموزش کمیته امداد گلستان:

8694 دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد گلستان قرار دارند

مدیر اداره فرهنگی و آموزش کمیته امداد گلستان گفت: 8 هزار و 694 دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد گلستان قرار دارند که 52 درصد را دختران و 48 درصد را پسران تشکیل می‎دهند.

8694 دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد گلستان قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدرضا زمانی شامگاه پنج‌شنبه در جمع مدیران کمیته امداد گلستان اظهار داشت: وحدت، همدلی و تعامل نیروهای فرهنگی در کمیته امداد منجر به این شده که توفیق‎های خوبی در تمام بخش ها داشته باشیم.

وی اجرای برنامه تحولی در برنامه‌های فرهنگی امداد را یک ضرورت خواند و افزود: در همین راستا استفاده از افراد متخصص و دین‌محوری را در برنامه قرار داده‎ایم تا با نیازسنجی‎های انجام شده در طرح نظام جامع بتوانیم فعالیت‎های مناسبی را برای مددجویان کمیته امداد ارائه دهیم.

یک‌هزار و 643 خانوار در طرح نظام جامع مورد آسیب‌شناسی قرار گرفته‌اند

مدیر اداره فرهنگی و آموزش کمیته امداد گلستان بیان کرد: توانمندی، کارآفرینی و تحکیم خانواده محور فعالیت‎های طرح نظام جامع آموزشی تربیتی خانواده است.

وی با بیان اینکه در این طرح دو رویکرد را دنبال می کنیم تاکید کرد: شناسایی آسیب‎ها، پیشگیری و آسیب‌زدایی و همچنین شناسایی و تبدیل استعدادهای بالقوه به بالفعل دو رویکرد امداد در اجرای برنامه‌های فرهنگی است.

زمانی خاطرنشان کرد: کاهش آسیب اجتماعی و توانمندسازی خانواده‎ها از اهداف کلان است و برنامه‎ها را با این سیاست پیش‎بینی کرده‎ایم. در همین راستا یک‌هزار و 643 خانوار در طرح نظام جامع مورد توجه قرار گرفته و آسیب‎های هر خانواده را با توجه به موقعت جغرافیایی، فرهنگی و معیشتی بررسی کرده‎ایم.

یک‌هزار و 344 نفر ساعت آموزش، پژوهش و اصول و فنون مشاوره ارائه شده است

مدیر اداره فرهنگی و آموزش کمیته امداد گلستان تصریح کرد: بحث امید به آینده، ترویج فرهنگ کار و تلاش، تغییر نگرش از نگاه مادی به توانمندسازی خانواده از دیگر اهداف برنامه‎های فرهنگی کمیته امداد است.

وی بیان کرد: پنج کانون دائم را در سطح استان داریم که با تلاش همکاران در طرح اوقات فراغت رتبه برتر استانی و در جشنواره سرود و قرآن که به منظور نشاط و شناسایی استعدادها برگزار شد در سطح کشور حائز رتبه برتر شده‎ایم.

مدیر اداره فرهنگی و آموزش کمیته امداد گلستان اعلام کرد: برای ارائه بهتر خدمات فرهنگی به مددجویان تفاهمنامه‎هایی با آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان و نهضت سواد‌آموزی منعقد شده است.

وی افزود: آموزش همکاران از دیگر برنامه‎هایی است که در حوزه فرهنگی کمیته امداد انجام شده و در همین راستا در بحث پژوهش و اصول و فنون مشاوره برای یک‌هزار و 344 نفر ساعت آموزش ارائه شده است.

زمانی ادامه داد: شناسایی 30 نفر از حافظان قرآن، نشست تخصصی نماز، استفاده از کمک خیران برای اعزام به اردو، قبولی شش نفر از دانشجویان تحت حمایت در آزمون دکتری و تشویق رابطان فرهنگی نمونه این از فعالیت‌های این نهاد در بخش فرهنگی است.

انتهای پیام/83004/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول