اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان اعلام کرد

حمایت 7500 یتیم توسط 14 هزار حامی در گلستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: یکی از طرح‏هایی که با جدیت و به طور مستمر در این نهاد با همکاری خیران انجام می‏شود طرح اکرام ایتام است و در همین راستا 7 هزار و 500 یتیم استان از حمایت 14 هزار حامی برخوردار هستند.

حمایت 7500 یتیم توسط 14 هزار حامی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عباس حاجی‌اکبری بعدازظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) با هدف یاری کردن محرومان و مستضعفان، امداد درماندگان و آسیب‏دیدگان و خودکفا کردن محرومان تشکیل یافته است.

وی ادامه داد:‌ امدادگران پرتلاش این نهاد در راستای فرهنگ‎سازی و تبیین نقش خیران و ثروتمندان جامعه در یاری رساندن به نیازمندان تمام تلاش خود را به کار گرفته‏ و توانسته‏اند به موفقیت‏های چشمگیری در این مسیر دست یابند.

حاجی‌اکبری بیان داشت: یکی از طرح‏هایی که با جدیت و به طور مستمر در این نهاد با همکاری خیران انجام می‏شود طرح اکرام ایتام است و در همین راستا 7 هزار و 500 یتیم استان از حمایت 14 هزار حامی برخوردار هستند.

کمک 4 میلیارد تومانی حامیان به ایتام

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان خاطرنشان کرد: این طرح مورد استقبال حامیان قرار گرفته و ما هر سال شاهد افزایش کمک‏های حامیان هستیم و در یک سال گذشته حامیان نزدیک به 4 میلیارد تومان به ایتام خود کمک کرده‏اند که نسبت به مدت مشابه از 24 درصد رشد برخوردار بوده است.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد ایتام تحت حمایت کمیته امداد گلستان را اهل سنت تشکیل می‏دهند افزود: متاسفانه متمکنین اهل سنت با توجه به جمعیت ایتام در این طرح مشارکت خوبی نداشته‏اند و تنها شش درصد حامیان از اهل سنت هستند که می‏طلبد با ارتباط بیشتر با علمای اهل سنت و تبلیغات لازم از ظرفیت‏های آنها در آینده بیشتر استفاده شود.

حاجی‌اکبری ماه رمضان را فرصتی مناسب برای اجرای طرح اکرام ایتام دانست و تصریح کرد: در این ماه کمک‏های بسیاری از سوی خیران برای کمک به ایتام و مستضعفان انجام می‏شود که می‎توان به اطعام‌دهی، ارائه سبد کالا، کمک نقدی و غیرنقدی به ایتام اشاره کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان ابراز داشت: بررسی و شناخت انواع محرومیت‏های مادی و معنوی نیازمندان و تبیین و تامین نیازهای حمایتی، معیشتی، فرهنگی و ارتقای سطح زندگی آنها در حد امکان و شناسایی افراد و خانواده‎های لازم حمایت در شهر و روستا و عشایر یکی از ماموریت‏های مهم این نهاد است.

وی تاکید کرد: بر همین اساس با همراهی دیگر مسئولان در سال گذشته 400 بازدید از خانواده‏های نیازمند و ایتام در قالب طرح مفتاح‏‌الجنه انجام شده که مسائل و مشکلات مددجویان مورد ارزیابی قرار گرفت و همچنین 250 میلیون ریال به این خانواده‏‌ها در قالب این طرح اهدا شده است.

برکات کمیته امداد در جای جای کشور نمایان است

حاجی‌اکبری عنوان کرد: خیرات و برکات این نهاد معنوی و برخاسته از انقلاب اسلامی در جای جای کشورمان و به خصوص مناطق محروم نمایان است و بر این اساس رنگ و بوی معنویت باید در این نهاد حفظ شود.

وی طرح محسنین را از دیگر طرح‏های اجرایی در این نهاد برشمرد و گفت: استارت این طرح در سال گذشته با جذب پنج خیر برای کمک به خانواده‏های نیازمند انجام شده و امید است با برنامه‏ریزی‎هایی که در دستور کار قرار داده‏ایم بتوانیم همراهی بیشتر خیران را در این خصوص داشته باشیم.

انتهای پیام/83004/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول