اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیروان:

رئیس جمهور منتخب وزارت امر به معروف تشکیل بدهد‌

امام جمعه شیروان خواستار تشکیل وزارت امر به معروف و نهی از منکر از سوی رئیس جمهور منتخب در دولت یازدهم شد.

رئیس جمهور منتخب وزارت امر به معروف تشکیل بدهد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان، ‌حجت‌الاسلام حسین کوثری عصر امروز در نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان گفت: پیشبرد این فریضه مهم در جامعه اسلامی به عنوان یک اولویت باید در برنامه کاری دولت آینده قرار بگیرد.

وی نقش این فریضه الهی را در نظام اسلامی مهم برشمرد و افزود: بی‌تردید انجام سایر فرایض دینی بستگی به تحقق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دارد.

امام جمعه شیروان همچنین اصلاح خانواده را باعث اصلاح جامعه دانست و اظهار داشت: طبق آیات قرآن کریم، امر به معروف و نهی از منکر باید همگانی شود چرا که خیر امت اسلام در آن است.

وی به شرایط اجرای این تکلیف دینی اشاره کرد و یادآور شد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید با مهربانی باشد تا اثرات آن در جامعه اسلامی جاری‌وساری شود چرا که فشار و اجبار در این زمینه تأثیر ماندگار و دوام نخواهد بود.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شیروان حضور با شکوه مردم در نماز جمعه و جماعت ، مراسمات ملی و مذهبی ، پرداخت زکات را از ثمرات و تلاش‌های این ستاد برشمرد.

‌کوثری با بیان اینکه شیروان در بسیاری از اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی رتبه برتر کشوری را دارد از مشارکت آحاد مردم و دستگاه‌های متولی در اجرای این فریضه قدردانی کرد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شیروان هم در این نشست گفت: تذکر لسانی رکن اصلی فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده که گام‌های عملی و موثری در این راستا توسط ستاد امر به معروف شهرستان انجام شده است.

علی محمد محمدی، بر اجرای این فریضه از محله تاکید کرده و اظهار داشت: شورای امر به معروف و نهی از منکر در هر محله زیر نظر امام جماعت مسجد به شناسایی و اولویت بندی معروفات مغفول و منکرات رایج می‌پردازد و پایگاه بسیج هم مصداق‌ها و روش‌های آن را معین و اجرا می‌کند.

وی برنامه‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شیروان به خاطر در پیش بودن ماه مبارک رمضان را فضا سازی تبلیغاتی به مناسبت ضیافت الله‌، نشست‌های بصیرتی و دینی با مدیران‌، آموزش فقه بازار و یاوران معروف‌، سازماندهی نیروهای شورای امر به معروف در شهرستان شیروان، برگزاری نماز جماعت در امکان تفریحی عنوان کرد.

به گزارش فارس‌، در این نشست اعضا ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شهرستان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

شیروان در سال 91  شهر منتخب در اجرای طرح تذکر لسانی در استان خراسان شمالی بوده است.

نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شیروان در محل دفتر فرماندهی ناحیه بسیج شیروان برگزار شد.

شیروان در شرق استان خراسان شمالی قرار دارد.

انتهای پیام/63002/‌ش‌30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول