اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

ترویج امر به معروف و نهی از منکر سبب پویایی جامعه اسلامی می‌شود‌

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی برنامه‌ریزی اصولی برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی را ضروری دانست و گفت: ترویج این دو فریضه زمینه را برای رشد و پویایی جامعه اسلامی فراهم می‌کند.

ترویج امر به معروف و نهی از منکر سبب پویایی جامعه اسلامی می‌شود‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی شامگاه چهارشنبه در نشست اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی که با حضور سردار محمد رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در اراک برگزار شد، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از ارزش‌های بزرگ اسلامی است و ترویج این دو فریضه زمینه را برای رشد و پویایی جامعه اسلامی فراهم می‌کند.

وی خواستار برگزاری نشست‌های تعاملی هدفمند ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی با ستادهای سراسر کشور شد و بیان کرد: برگزاری این نشست‌ها در تبادل تجربیات و شیوه‌های اجرایی نقش موثری دارد و می‌توان با تدوین جزوه‌هایی در بخش‌های مختلف در راستای بستر سازی برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی گام‌های خوبی برداشت.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: در ماه مبارک رمضان می‌توان بیش از پیش به امر به معروف و نهی از منکر عمل کرد و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی و حفظ بنیان خانواده‌ها محسوب می‌شود.

دری نجف‌آبادی بحث خانواده را از بنیادی‌ترین مسائل جامعه عنوان کرد و بر لزوم توجه جدی به تحکیم بنیان خانواده تاکید کرد.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه امروزه شرایط بازارها نسبت به گذشته متفاوت شده است، تصریح کرد: بازار امروز یک بازار مصرفی و وارداتی است در حالی که بازار دیروز بازار تولید و خدمت بود، در بازار تولید و خدمت معروف وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: در گذشته ارتباط بازار با مساجد و روحانیت گسترده‌تر بود ولی امروز این روند تا حدودی بین نسل جوان جامعه کاهش یافته و جوانان تحت تاثیر تجملات غرب و ماهواره‌ها قرار گرفته‌اند.

وی ترویج دین، اسلام، امر به معروف و نهی از منکر و الگو بودن برای جوامع اسلامی را مهم‌ترین اهدافی دانست که مسئولین و روحانیت باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

دری نجف‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود وضعیت حوزه‌های علمیه استان را از لحاظ امکانات رفاهی نامناسب عنوان کرد و خواستار تدوین اصولی در راستای کادر سازی حوزه‌های علمیه شد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: در حوزه‌های علمیه خواهرانی باید تربیت شوند که فقیه در دین باشند نه اینکه دغدغه مدرک و شغل را داشته باشند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه اقدامات مناسبی در چند سال اخیر به منظور توسعه حوزه‌های علمیه و مدارس خواهران در استان انجام شده است، بیان کرد: در سال 88 یک مدرسه خواهران در استان وجود داشت که امروز تعداد مدارس خواهران به 5 مدرسه افزایش یافته است.

دری نجف‌آبادی گفت: در سال 88 تعداد برادران طلبه شهر اراک 220 نفر بود که این تعداد در سال جاری به 850 نفر رسیده است. 

انتهای پیام/87002/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول