اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول شورای امر به معروف دادگستری کرمان تاکید کرد

صیانت از حقوق مردم در چارچوب امر به معروف

مسئول شورای امر به معروف و نهی از منکر دادگستری استان کرمان گفت: تلاش می‌شود با تذکر موارد قانونی مغفول مانده در قالب امر به معروف و نهی از منکر از حقوق افراد صیانت کنیم.

صیانت از حقوق مردم در چارچوب امر به معروف

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدباقر اسلامی شنبه شب در جلسه هسته‌های امر به معروف و نهی از منکر دادگستری استان کرمان اظهار داشت: تلاش شده‌ که محور برنامه‌های آمران به معروف و ناهیان از منکر دادگستری بر اساس امور مرتبط با حوزه کاری شکل بگیرد تا از این طریق شاهد اثر‌بخشی بیشتر این نهاد در این اداره باشیم.

وی تکریم ارباب رجوع و ترویج فرهنگ پاسخگویی را یکی از محورهای اصلی ذکر کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه بحث تکریم ارباب رجوع همیشه در دادگستری مد‌نظر بوده‌، ارتقای آن و نهادینه شدن فرهنگ پاسخگویی مد‌نظر شورای امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

اسلامی ایجاد انگیزه در اعمال قانون را از دیگر موارد مورد نظر شورای امر به معروف دادگستری دانست و عنوان کرد: سعی شده‌ تا‌ اگر در مواردی تأخیر در اظهار‌نظر کارشناس یا عدم حضور بدون دلیل موجه وکیل به ضرر شاکی یا متهم پرونده‌های دادگستری است، این موارد تذکر داده شود تا از تکرار آن در موارد بعدی جلوگیری به عمل آید.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون مدیران دفاتر و قضات محاکم باید به کارشناسان و وکلایی که با تاخیر یا غیبت خود به روند دادرسی آسیب می‌رسانند تذکر دهند، اما این امر به لحاظ برخی عوامل مغفول مانده است.

مسئول شورای امر به معروف و نهی از منکر دادگستری استان کرمان خاطر ‌نشان کرد‌: تلاش می‌شود با تذکر موارد قانونی مغفول مانده در قالب امر به معروف و نهی از منکر از حقوق افراد صیانت کنیم.

انتهای پیام/2446/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول