اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتا خراسان‌رضوی خبر داد

دستگیری عامل کلاهبرداری از عضو یک شبکه اجتماعی اینترنتی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرمانده انتظامی استان خراسان‎رضوی گفت: عامل کلاهبرداری از عضو یک شبکه اجتماعی در اینترنت توسط پلیس فتای خراسان‌رضوی شناسایی و دستگیر شد.

دستگیری عامل کلاهبرداری از عضو یک شبکه اجتماعی اینترنتی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمحسن عرفانی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر کلاهبرداری از وی به مبلغ 300 میلیون ریال، موضوع شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات اولیه خود بیان کرد که صفحه‌ای در یکی از شبکه‌های اجتماعی داشتم که گاها مطالبی در آن منتشر می‌کردم، فردی در این فضا با تایید نوشته‌هایم کم‌کم به من نزدیک شد و اعتمادم را جلب کرد، تا اینکه روزی از طرف وی متنی برایم آمد که اگر مبلغ 300 میلیون ریال را که قرار بوده مشتری به حسابش واریز کند را پاس نکند، اعتبارش خدشه‌دار می‌شود و من که او را دوست صمیمی خود می‌دانستم مبلغ مورد نظر را با فروش طلاهایم در اختیارش قرار دادم و قرار شد به محض وصول پول از مشتریش، علاوه بر بازپرداخت پول، ضررم را نیز جبران کند اما او زیر قولش زد و پس از دریافت پول‌ها به کلی ارتباطش را با من قطع کرد.

وی ادامه داد: با انجام اقدامات فنی و استعلام از مبادی ذیربط، توسط کارآگاهان این پلیس نهایتا متهم 30 ساله شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی اظهار داشت: در بازجویی‌های انجام شده، متهم ضمن ندامت از بزه خود، انگیزه خود از انجام این کار مجرمانه را کلاهبرداری عنوان کرد.

عرفانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه افراد در فضای مجازی می‌تواند چهره کاذبی برای خود برگزینند، برای جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری در این فضا، شهروندان سعی کنند فریب برخی افراد سودجو را نخورده و به راحتی کسی را مورد وثوق خود قرار ندهند.

انتهای پیام/70023/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول