اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

خدمات نامطلوب اینترنت IDSL مخابرات در مازندران / قطعی مکرر مردم را کلافه کرده است

فارس از خدمات نامطلوب اینترنت IDSL شرکت مخابرات در مازندران که با قطعی مکرر مردم را کلافه کرده است، گزارش می‌دهد.

خدمات نامطلوب اینترنت IDSL مخابرات در مازندران / قطعی مکرر مردم را کلافه کرده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، اینترنت امروزه به یک جزء جدانشدنی زندگی برخی افراد تبدیل شده است چراکه عده‌ای به علت کار و امور وابسته به کسب درآمد به آن احتیاج دارند و عده‌ای نیز برای گذراندن اوقات فراغت به سپری کردن وقت خود با کامپیوتر مشغول می‌شوند.

در هر بخشی از زندگی فردی و اجتماعی افراط به اموری منجر به اعتیاد می‌شود و یکی از این بخش‌ها گذران وقت پای اینترنت و کامپیوتر است.

بیش از چند سال است که زندگی مردم با ورود اینترنت و کامپیوتر به منازل، مغازه‌ها، اداره‌ها، محل کار، دفاتر فروش و کار رفته رفته سبک زندگی و مراودات تغییر کرده است.

البته با ورود اینترنت به جامعه که در ابتدا به صورت دایل آپ انجام می‌شد رفته رفته سرعت پایین آن کلافه کننده بوده و جای خود را به خطوط پرسرعت اینترنت داده است، خطوطی که با سرعت 86 کیلوبایت تا یک گیگابایت توانسته تحول بزرگی را ایجاد کند.

با وجود شرکت‌های مختلف بخش خصوصی در ارایه خدمات به مشتریان اینترنت پرسرعت، چند وقتی است که شرکت مخابرات نیز با ورود خود به این جرگه سعی در رقابت با دیگر بخش‌های خصوصی دارد که تاکنون در این امر موفق نبوده و به جای رضایت مردمی، نارضایتی را در پی‌داشته است.

در این خصوص با یکی از شهروندان آملی که شغلش به نوعی به اینترنت وابسته است و حدود چند ماهی از خدمات اینترنت IDSL شرکت مخابرات خدمات گرفته هم‌کلام شدیم.

این شهروند آملی گفت: از سال 88 اینترنت پرسرعت را با یکی از شرکت‌های ارائه دهنده تجربه کردم و هر چند در ابتدای فعالیت این شرکت در آمل نوساناتی مشاهده می‌شد ولی در مجموع از خدمات این بخش خصوصی رضایت داشتم.

وی علت تغییر خدمات دریافتی خود از این شرکت به مخابرات را قیمت پایین ترافیک اضافه و ترافیک دریافتی این شرکت دانست و گفت: حدود 15 ماه پیش با تغییر شرکت دریافت کننده خدمات ایرانسل به مخابرات در ابتدا قیمت یک گیگ خدمات آن نصف بخش‌های دیگر ارایه خدمات اینترنت بود ولی گاهی اوقات قطعی آن کلافه ‌کننده است.

قطعی مکرر اینترنت IDSL مخابرات مازندرانی‌ها را کلافه کرد

این شهروند مازندرانی با اشاره به این‌که در ماه گذشته نیز اینترنت مخابرات حداقل روزی یک تا دو ساعت قطعی را به همراه داشته و این امر بر روی اعصاب مردم تأثیر منفی داشت، گفت: حتی این قعطی‌ها زمانی در روزهای پایانی خردادماه به اوج خود رسیده بود که به مدت بیش از 18 ساعت از اینترنت هیچ خبری نبود.

وی درباره ارایه خدمات پشتیبانی اینترنت IDSL شرکت مخابرات گفت: در شهرستان آمل در ساعات اداری دو خط تلفن ثابت برای ارایه خدمات در نظر گرفته شده است که کارشناسان آن آنگونه که باید و شاید در کار خود مهارت ندارند و در خارج ساعت اداری با شماره‌گیری تلفن جامع مخابرات 2020 باید حداقل یک ساعت وقت خود را برای خدماتی که در آن سوی تلفن کسی برای پاسخگویی حضور ندارد به هدر دهید.

پشتیبانی خدمات اینترنت IDSL مخابرات نامطلوب است

این شهروند مازندرانی ادامه داد: با توجه به شرایط شغلی‌ام حداقل روزی هشت ساعت به اینترنت احتیاج دارم برای مثال در برخی مواقع که با قعطی اینترنت روبه‌رو می‌شدم و شماره پشتیبانی 2020 را شماره‌گیری می‌کردم با سیستم نوبت‌دهی مخابرات حتی شده با انتظاری کلافه‌کننده بعد از 50 دقیقه پشت خط بودن از نوبت 17 به نوبت یکم می‌رسیدم ولی کسی پاسخگوی درخواستم نبود.

وی تصریح کرد: قعطی متوالی اینترنت توسط شرکت مخابرات کار را به جایی رساند که با تخلیه خدمات این شرکت در شرکتی دیگر ثبت‌نام کردم.

یکی از خبرنگاران خبرگزاری و نشریات مازندران که در شهرستان محمودآباد ساکن است نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مورد خدمات نامطلوب اینترنت از سوی شرکت مخابرات گله‌مند بود.

گله‌مندی مردم محمودآباد از خدمات اینترنت مخابرات

این خبرنگار مازندرانی ادامه داد: از آغاز سال‌جاری تاکنون با قعطی اینترنت IDSL مخابرات محمودآباد مردم این شهرستان کلافه شدند.

وی یادآور شد: این در حالی است که 20 روز قبل از پایان سال شبکه مخابراتی برخی از روستاهای بخش سرخرود این شهرستان با خرابی دستگاه‌های پورت اینترنت مواجه بوده و کاربران اینترنتی در منازل خود از امکانات اینترنت برخوردار نبودند و این نوسان ارایه خدمات هنوز هم ادامه دارد به طوری که در بیشتر اوقات شب نیز در روستاهای این شهرستان خبری از اینترنت نیست.

این فعال رسانه‌ای تصریح کرد: با توجه به شکایت عده‌ای از کاربران اینترنتی شرکت مخابرات برخی روستاهای بخش سرخرود درباره قطعی مکرر اینترنت عنوان شده که این کاربران برای چندین بار با مخابرات استان و شهرستان برای خرابی در شبکه گزارش دادند که به آن‌ها گفته شد کارشناسانی را جهت بررسی و رفع مشکل به این مخابرات خواهند آورد در حالی که با آغاز سال‌جاری تاکنون به خصوص آخر ماه‌ها این خرابی در این بخش همچنان قابل مشاهده است.

خرابی مودم تنها بهانه قطعی اینترنت در محمودآباد از سوی کارشناسان

وی با اشاره به این‌که کاربران اینترنت در این شهرستان اذعان دارند از شروع سال جدید چندین بار به مخابرات شهرستان اعلام کردیم که مشکل اینترنتی داریم، گفت: مسئولان مخابرات تنها پاسخی که می‌دهند این است که مشکل را از مودم سیتم‌ها می‌خوانند.

این شهروند محمودآبادی تصریح کرد: با بررسی مودم از سوی کارشناسان هیچ‌گونه مشکلی در آن وجود نداشته و اشکال مخابراتی عامل اصلی آن بود البته برخی متقاضیان اینترنت از مخابرات می‌گویند که با ارتباط مجدد با یکی از کارکنان این مخابرات و همچنین با پرسنل شهرستان محمودآباد گفته شده که به‌زودی با تقویت پورت در شبکه مخابراتی مشکل اینترنتی روستا‌ها رفع خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که اگر چه با تقویت پورت مخابرات در برخی از روزها سرعت اینترنت مطلوب است ولی آخر هر ماه همچنان این مشکل وجود دارد، گفت: در پایان ماه گذشته به طور کلی اینترنت مخابرات برای حدود 24 ساعت قطع بوده و این مشکل همچنان به علت خرابی دستگاه‌ها ادامه دارد.

این کاربر اینترنت مخابرات اظهار داشت: مسئولان نسبت به خرید اینترنت از سوی مخابرات تبلیغات رسانه‌ای می‌کنند در حالی‌که پس از فروش IDSL اینترنت به مشکل اینترنتی هیچ توجهی نداشته و خواسته مشتری برای‌شان اهمیتی ندارد.

با توجه به این‌که هم‌اکنون اینترنت به جزء لاینفک زندگی مردم ما چه در زمینه مشاغل و چه در زمینه تفریحات تبدیل شده است مسئولان ما نیز باید با ایجاد شرایط مساوی برای رقابت، ارایه خدمات به مشتریان را در دستور کار خود قرار دهند و به جای نقد خدمات دیگر شرکت‌های خصوصی، خدمت‌رسانی خود به مردم را ارتقاء بخشیده و به فکر آسایش و راحتی در امورات مردم باشند.

==============

گزارش از قربانعلی مسافر

==============

انتهای پیام/86012/م40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول