اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان مطرح کرد

عدم تخصیص بودجه طرح ضیافت اندیشه برای دانشجویان

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: طرح ضیافت اندیشه برای دانشجویان و اساتید بود که امسال به دلیل عدم تخصیص بودجه برای دانشجویان به طور کلی این طرح پایان یافت.

عدم تخصیص بودجه طرح ضیافت اندیشه برای دانشجویان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، نصرالله گرامی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح ضیافت اندیشه ویژه اساتید از حمایت این طرح توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان خبر داد و عنوان کرد: در دوره‌های گذشته این طرح برای دانشجویان و اساتید بود که امسال به دلیل عدم تخصیص بودجه برای دانشجویان به طور کلی پایان یافت که هدف این طرح تمرکز روی دانشجویان بود.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان تصریح کرد: در طرح ضیافت اندیشه اساتید بیشتر به تبادل بحث و اطلاعات با یکدیگر می‌پردازند و جنبه اردویی دارد که از دانشگاه‌های دیگر برای شرکت در این طرح درخواست‌های زیادی شده، برای دانشجویان نیز طرح ولایت از سوی بسیج دانشجویی با مضامین طرح ضیافت در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه اساتید درگیر ارائه درس تخصصی خود هستند و به مسائل تربیتی دانشجویان توجه چندانی ندارند، اذعان داشت: شورای جذب برای گزینش اساتید گذراندن دوره‌‌های کارگاه معرفتی را در دستور کار قرار داده است.

گرامی خاطر نشان کرد: اساتید برای ارتقای سطح علمی خود نیاز به کسب امتیازات فرهنگی دارند که حضور در این کارگاه‌ها و کسب نمره قابل قبول در پایان دوره برای استادان مزایایی به همراه دارد.

وی افزود: حدود 600 عضو هیئت علمی تمام وقت در دانشگاه شهید باهنر کرمان تدریس می‌کنند که 150 نفر از آنها دانشیار تمام وقت هستند و از این لحاظ با دانشگاه‌‌‌های بزرگ رقابت می‌کنیم، رفتار اساتید یک رفتار الگویی است و نمی‌خواهیم به خاطر رفتار و عملکرد اخلاقی ناپسند استادی را برکنار کنیم.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی دراین دانشگاه ابراز داشت: تشکل‌ها و انجمن‌های علمی طی سال برگزار شده که در برخی موارد بحث‌ها چالش برانگیز و در کشور بی‌سابقه بوده است.

گرامی با بیان اینکه در دانشگاه گروهی نظریه‌های خاصی دارند، عنوان کرد: اساتید باید در رشته‌های تخصصی خود به حدی برسند که از نظریه ارائه داده شده دفاع کنند در کرسی‌های آزاداندیشی عوام دانشجویان و استادان شرکت می‌کنند، اما در کرسی‌های نظریه‌پردازی بحث‌ها تخصصی است.

وی با اشاره به اتمام امتحانات دانشگاه شهید باهنر کرمان در روز گذشته تصریح کرد: به دلیل مسائل کشور بودجه‌های اولیه دانشگاه‌ها نیز با مشکل مواجه شده که دانشگاه سهمیه‌ای برای پرداخت طرح‌های راهیان نور، اردوهای جهادی، ولایت و ... می‌پردازد.

انتهای پیام/80028/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول