اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان:

ضیافت اندیشه بستر ایجاد فضای گفتمانی است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان گفت: طرح ضیافت اندیشه بستر ایجاد فضای گفتمانی در قالب کرسی‌های آزاداندیشی را فراهم می‌کند.

ضیافت اندیشه بستر ایجاد فضای گفتمانی است

حجت‌الاسلام سعید مهدوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اجرای طرح ضیافت اندیشه دانشجویی اظهار کرد: امسال طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.

وی اهتمام نهاد مقام معظم رهبری و همکاری مسئولان دانشگاه گیلان در اجرای طرح ضیافت را موثر عنوان کرد و افزود: ضیافت اندیشه به صورت هدفمند و با تعداد معدودی از دانشجویان در دانشگاه گیلان در حال برگزار است.

مهدوی به ثبت‌نام 270 نفر از دانشجویان دختر و پسر در طرح ضیافت اندیشه دانشگاه گیلان اشاره کرد و گفت: چهار واحد درسی تشویقی برای دانشجویان شرکت‌کننده در ضیافت اندیشه در نظر گرفته شده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان ایجاد فضای گفتمانی در قالب کرسی‌های آزاداندیشی، نمایش و نقد فیلم را دغدغه مسئولان دانست و تصریح کرد: نقد فیلم‌های دارای پیام سیاسی و اجتماعی و برگزاری حلقه‌های معرفتی با حضور مبلغان به صورت صمیمی و خودمانی در ایجاد فضای گفتمانی تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر ایجاد فضای اندیشه و تفکر در دانشگاه‌ها، بیان کرد: تلاش مسئولان درگیر کردن ذهن و دل دانشجوی جوان برای ساختن ایران اسلامی و آباد بر مبنای تمدن‌سازی اسلامی و سبک زندگی اسلامی است.

مهدوی خواستار توجه اندیشه و تفکر دانشجو در انجام سبک زندگی اسلامی شد و اظهار کرد: جوان ایرانی، دانشجو و دانشگاه می‌توانند بر مبنای هویت ایرانی و اسلامی دوباره خالق تمدنی بزرگ در نظام بشریت باشند.

*خلق حماسه سیاسی به برکت آثار شهدا است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان با اشاره به خلق حماسه زیبای سیاسی مردم ایران، خاطرنشان کرد: حماسه سیاسی به واسطه برکات و آثار شهدا خلق شده است و این حماسه در هر دوره جلوه‌ای از برکات را به همراه دارد.

وی خلق حماسه سیاسی را به واسطه علاقه و اعتماد مردم به نظام اسلامی با تمام گرایش‌ها و سلیقه‌های سیاسی عنوان کرد و گفت: دولتمردان و خواص جامعه باید دوباره بیش از گذشته نسبت به ملت احساس دین کرده و فراتر از نگاه‌های باندی و جناحی برای برطرف کردن نیازهای مردم تلاش کنند.

انتهای پیام/84001/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول