اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

از ضیافت اندیشه تا ضیافت دعا و مناجات در بویین‌زهرا

ضیافت‌های اندیشه که دانشجویان در آن حضور دارند فرصت مغتنم برای خودسازی و توجه به معنویت‌گرایی در سطح دانشگاه‌های بویین‌زهرا به حساب می‌آید.

از ضیافت اندیشه تا ضیافت دعا و مناجات در بویین‌زهرا

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بویین‌زهرا در استان قزوین، طرح ماندگار و سالیانه ضیافت اندیشه دانشجویی و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بویین‌زهرا امروز طی آیینی با شکوه افتتاح شد.

در مراسم طرح ضیافت دانشجویان بویین‌زهرا که در آستانه مقدس امامزاده ابراهیم روستای حسین‌آباد بویین‌زهرا برگزار شد، تعداد کثیری از دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بویین زهرا حاضر بوده و با برنامه‌های این طرح همگام شدند.

آیین طرح ضیافت دانشجویی بویین‌زهرا با قرائت فرازهای ملکوتی و گوش‌نواز قرآن کریم و مناجات‌ها‌ در فضایی دلنشین و توأم با شور و هیجان معنوی آغاز به کار کرد.

رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین در این ضیافت عطر‌آگین و همراه با شور محاسن و اهداف طرح را عنوان کرد و خواستار ارج‌نهادن بیشتر امور و معارف دینی و اسلامی از سوی دانشجویان و دانشگاهیان شد.

حجت‌الاسلام حسین حیدری در ادامه به بیان جزئیات طرح ضیافت اندیشه دانشجویی پرداخت و دست‌یابی به تعاملی معنوی را جزو اهداف عمده این طرح بیان کرد.

گفتنی است برگزاری و مدیریت کلاس‌های آموزشی و فرهنگی از قبیل حلقه‌های معرفت، فلسفه، احکام و کرسی‌های آزاداندیشی در این طرح صورت می‌گیرد.

تقویت مبناهای دینی، عقلی و اعتقادی با توجه به حساسیت ویژه آن چند سالی است که با پیگیری‌های نهاد‌های مرتبط در سطح مراکز علمی و دانشگاهی سطح نقاط مختلف کشور شکل گرفته است.

آشنایی و تعمیق فراگیر قشر‌های دانشجویان با اندیشه‌های معارفی و جهادی در حوزه دین‌ و پژوهش‌های قرآنی در زمره مقاصد طولانی‌مدتی است که افق‌های دانشگاهیان به ویژه دانشجویان بر مبنای دست‌یابی به آن‌ها ترسیم شده و ادامه می‌یابد.

موج‌سواری جریان‌های مخرب، بدعمل، اندیشه‌های سکولاری و در مواقعی متضاد با هنجار‌ها، اخلاقیات و امورات دینی در سطح دانشجویان و دانشگاه‌ها از ابتدای دهه‌ 80 که هم‌زمان با نفوذ تخطئه‌های ضد فرهنگی بوده است، سبب به راه‌اندازی طرح‌هایی با مضامین بصیرت‌افزایی و تعمیق‌باوری بین جوانان محصل در سطح دانشگاه‌ها شده است.

برپایی مداوم طرح‌های هجرت دانشجویی با شرکت پرشور و استقبال متراکم دانشجویان در آن جزو دیگر رویکرد‌های اثرگذار با مبنای فرهنگی است که هم‌نشین با طرح ضیافت به دنبال روزنه‌های از باورمندی و نجات دانشجویان از خطرات و گرداب‌های احتمالی تهاجمات ضد فرهنگی و نرم دشمنان است.

شرکت در طرح ضیافت دانشجویی به عنوان چهار درس معارف برای دانشجویان محصل در دانشگاه‌ها حساب می‌شود.

تفسیر موضوعی قرآن کریم، انقلاب اسلامی و اخلاق اسلامی در زمره دروس مورد اشاره و مبنا در طرح یاد شده بوده که توسط اساتید نیز از تاریخ هشتم تیرماه تا هفدهم تیرماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/77005/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول