اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 250 استاد دانشگاه آزاد اسلامی

طرح ضیافت اندیشه اساتید منطقه 17 در واحد رشت برگزار شد

طرح ضیافت اندیشه اساتید با حضور 250 استاد دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

طرح ضیافت اندیشه اساتید منطقه 17 در واحد رشت برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرضا اقدامی‌معافی پیش از ظهر امروز در آغاز فعالیت طرح ضیافت اندیشه اساتید ویژه ماه مبارک رمضان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، گفت: تاریخ تمدن اسلامی یکی از بزرگ‌ترین تاریخ تمدن بشریت است.

وی با بیان این‌که شخصیت انسان دارای دو بعد روح و جسم است، افزود: دین اسلام توانایی برقراری اعتدال بین این دو بعد را دارد و تأکیدات اسلام بر عبادات برای رسیدن به آرامش روحی و جسمی در انسان است.

دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی گیلان تصریح کرد: همانگونه که انسان به خواسته‌های جسمی خود اهمیت می‌دهد باید پاسخگوی نیازهای روحی خود نیز باشد.

این مسئول، ریشه 90 درصد بیماری‌های جسمی را نشأت گرفته از بیماری‌های روحی دانست و گفت: تمام تأکیدات اسلام و قرآن در درجه نخست برای سلامت روح و جسم و رسیدن به کمال در دنیا و آخرت است.

وی ادامه داد: بیماری‌های روحی و روانی منجر به بیماری‌های جسمی می‌شود و روند کارهای دنیوی را دچار مشکل می‌کند.

اقدامی‌معافی، آموزش احکام دینی از کودکی با روش درست و منطقی را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: اگر مسئله‌ای که مورد تأکید اسلام است رعایت نشود نتیجه سوء آن به انسان باز می‌گردد.

وی، آشنایی با احکام را ضرورت خواند و خاطرنشان کرد: استقبال اساتید از برنامه‌های فرهنگی می‌تواند بزرگ‌ترین مقابله در برابر هجمه‌های دشمن باشد چراکه استاد برای دانشجو الگو است.

حضور 250 استاد دانشگاهی در طرح ضیافت اندیشه

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان نیز در مراسم مذکور از شرکت 250 استاد در طرح ضیافت اندیشه خبر داد و گفت: بازخورد این کلاس‌های فرهنگی از مهر امسال در کلاس درس دانشجویان نمود می‌کند.

مهرداد گودرزوند چگینی، برگزاری کارگاه‌های ادیان‌شناسی، تاریخ تمدن اسلامی و احکام اسلامی را با هدف ارتقای معرفت‌افزایی و دانش‌افزایی عنوان کرد.

وی، دین اسلام را دارای نظریات و ارزش‌های بسیار زیاد و غنی دانست و گفت: ما نتوانسته‌ایم از تمام این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام/84002/م20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول