اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای دومین بار در طول سال جاری

کرایه اتوبوس‌های شهری در اردبیل افزایش یافت / کارت الکترونیکی تا دو هفته آینده توزیع می‌شود

با موافقت شورای شهر اردبیل و برای دومین بار در طول سال جاری کرایه اتوبوس‌های شهری در اردبیل افزایش یافت.

کرایه اتوبوس‌های شهری در اردبیل افزایش یافت / کارت الکترونیکی تا دو هفته آینده توزیع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در جلسه صبح امروز شورای شهر اردبیل و با تصویب اعضای شورای شهر نرخ کرایه اتوبوس‌های شهری از 125 تومان به 150 تومان به بهانه نبود پول خرد افزایش یافت.

شهردار اردبیل در ابتدای این جلسه با بیان اینکه برای خرید دستگاه‌های کارت‌خوان الکترونیکی به مدت یک سال با پیمانکار قراردادی منعقد شده است تا مراحل نصب و پرداخت هزینه‌ها انجام شود، اظهار داشت: تا دو هفته آینده کارت‌های الکترونیکی به فروش می‌رسد و برای همیشه دغدغه مردم از این بابت برطرف خواهد شد.

صدیف بدری با بیان اینکه قیمت کارت‌های الکترونیکی 3 هزار تومان می‌باشد، خاطرنشان کرد: مردم به سهولت با استفاده از این کارت، کرایه اتوبوس‌های شهری را پرداخت می‌کنند و دیگر نیازی به تهیه و فراهم کردن پول خرد نخواهد بود.

وی یادآور شد: درآمد روزانه صاحبان اتوبو‌س‌ها در کمتر از 12 ساعت به حساب آنها واریز می‌شود و درصد سازمان اتوبوسرانی نیز به حساب آنها واریز خواهد شد.

شهردار اردبیل گفت:‌ در این طرح دیگر نیازی نیست صاحب اتوبوس منتظر پایان هفته یا پایان ماه باشد تا بتواند دریافتی خود را از طریق دستگاه پیگیری کند بلکه به صورت روزانه به حساب وی مبلغ در‌آمدی واریز خواهد شد.

بدری عنوان کرد: با اجرای این طرح که قرار است بخشی از هزینه‌های آن از طریق پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه یا پرداختی شهرداری به صورت اقساط بلند مدت از طرف صاحبان اتوبوس‌ها پرداخت شود ما می‌توانیم به صورت چند ساله رقم مورد نظر از بابت واگذاری دستگاه‌های الکترونیکی را از حساب صاحبان اتوبوس‌های شهری دریافت کنیم.

این مسئول هزینه صرف شده برای الکترونیکی کردن بلیط‌ها را بیش از 600 میلیون تومان اعلام کرد و ابراز داشت: ما اگر این مبلغ را به 173 دستگاه خودروی فعال در عرصه خدمت‌رسانی تقسیم کنیم با در نظر گرفتن دستگاه‌های ملکی که موظف هستیم هزینه آن را خودمان تامین کنیم مابقی را بخش خصوصی می‌تواند در عرض سه چهار سال با پرداخت اقساط بلند مدت بپردازد.

این طرح که مخالفان و موافقانی داشت و بحث‌های مفصلی نیز در مورد الکترونیکی کردن بلیط‌ها انجام شد، حواشی‌هایی را نیز به دنبال داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر شورای شهر اردبیل تصریح کرد: نباید این طرح به نام راننده و به کام دستگاه کارت‌خوان باشد چرا که راننده اتوبوس‌ها با هزینه‌های سرسام‌آور تعمیرات و فرسودگی خودرو روبرو هستند و توان پرداخت اقساط بلند مدت دیگری را نیز ندارند.

نادر فرزانه پیشنهاد کرد شهرداری از محل یارانه‌ای که به اتوبوس‌ها پرداخت می‌کند، مبلغ مورد نظر را تامین کند.

نائب رئیس شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه گفت: بحث در این طرح افزایش قیمت اتوبوس‌های شهری از 125 تومان به 150 تومان است ولی اینکه مبلغ اضافه شده از حساب راننده از بابت خرید دستگاه به حساب سازمان اتوبوسرانی منتقل شود درست و منطقی نیست و باید کل رقم به حساب راننده اتوبوس واریز شود.

جواد زنجانی افزود:‌ شهرداری موظف است از محل یارانه‌ای که چند سالی است برای اتوبوس‌های شهری پرداخت می‌کند رقم 600 میلیون تومان طرح الکترونیکی کردن بلیط‌‌های اتوبوس شهری را تامین کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای شهر اردبیل نیز با اشاره به دعواها و درگیری‌های احتمالی راننده با سازمان در دریافت حق و حقوق خود از محل اجرای طرح الکترونیکی کردن بلیط اتوبوس‌های شهری بیان داشت:‌ امیدواریم با پرداخت روزانه به حساب خود راننده مشکلی در وصولی در‌آمدها به وجود نیاید.

حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری به شهردار اردبیل توصیه کرد هم در ارائه کارت‌های الکترونیکی تعجیل کند و هم به سرعت در خصوص نحوه پرداختی صاحبان اتوبوس‌ها از بابت مجهز شدن به سیستم الکترونیکی تدبیری درست بیندیشد.

انتهای پیام/62005/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول