اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران خبر داد

مبارزه بیولوژیک در 30 هکتار از شالیزارهای مازندران

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران از مبارزه بیولوژیک نسل اول ساقه‌خوار برنج در سطح بالغ بر 30 هزار و 563 هکتار در اراضی شالیزاری استان خبر داد.

مبارزه بیولوژیک در 30 هکتار از شالیزارهای مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی مازندران، رضا عظیمی اظهار داشت: تاکنون در سطح بالغ بر 30.5 هزار و 563 هکتار از اراضی شالیزاری استان مازندران مبارزه بیولوژیک نسل اول ساقه‌خوار برنج انجام شد.

وی گفت: در سطح 33 هزار 447 هکتار مبارزه بیولوژیک نسل دوم ساقه‌خوار برنج و در بیش از 36 هزار و 64 هکتار نیز مبارزه شیمیایی نسل اول ساقه‌خوار برنج صورت گرفته است.

عظیمی در ادامه با اشاره به اینکه 41 هزار و 684 هکتار از اراضی شالیزاری استان در سال جاری بیمه شد، سطح نشا و زیرکشت برنج استان را 220 هزار و 968 هکتار اعلام داشت و افزود: از این سطوح 46 هزار و 760 هکتار به صورت مکانیزه و مابقی به صورت سنتی نشاء شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه سطح تحت استرس آبی اراضی شالیزاری استان حدود 7 هزار و 308 هکتار است، از مبارزه با بلاست برگ در سطح 22 هزار و 71 هکتار، بلاست خوشه در سطح 13 هزار و 85 هکتار و مبارزه با سایر بیماری‌ها در سطح 3 هزار و 212 هکتار خبر داد.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول