اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

علامت تشویقی استاندارد توسط کشاورز برنج‌کار مازندرانی اخذ شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: نخستین علامت تشویقی استاندارد تولید محصول برنج در کشور توسط کشاورز برنج‌کار بابلی اخذ شده است.

علامت تشویقی استاندارد توسط کشاورز برنج‌کار مازندرانی اخذ شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، یحیی ابطالی در جلسه ستاد طرح توسعه کاربرد عوامل بیولوژیک و استفاده بهینه از کود و سم در کشاورزی که در شهرستان بابل برگزار شد، اظهار داشت: رسالت اصلی سازمان جهاد کشاورزی مازندران تأمین امنیت غذایی و تولید محصولات سالم و استاندارد با استفاده از عوامل بیولوژیک و کاهش مصرف سموم شیمیایی است.

وی در ادامه شهرستان بابل را بزرگ‌ترین شهرستان تولیدکننده برنج در کشور عنوان داشت و افزود: نخستین علامت تشویقی استاندارد تولید محصول برنج در کشور توسط کشاورز برنج‌کار بابلی اخذ شده است.

ابطالی با اشاره به ویژگی‌های خاص برنج تولیدی مازندران در سال جاری اعلام کرد: جمعیت کرم ساقه‌خوار در استان با توجه به شرایط اقلیمی مناسب کاهش یافته است و شرایط برای انجام مبارزه بیولوژیک در نسل دوم هم فراهم است.

مدیر جهاد کشاورزی بابل به ارائه گزارشی از زراعت برنج شهرستان پرداخت و ضریب کشت در این شهرستان را 1.84 اعلام کرد.

مسعود غلامی گفت: این ضریب کشت بالاترین درصد ضریب کشت در استان مازندران است.

غلامی با اشاره به پرورش سبزیجات برگی و ریشه‌ای به عنوان کشت دوم پس از برداشت برنج در اراضی شالیزاری این شهرستان، از نقش کشاورزی و تولیدات زراعی در ایجاد اشتغال مولد و تولید پایدار و کمک به اقتصاد خانوار روستایی یاد کرد.

وی گفت: مبارزه بیولوژیک علیه نسل اول کرم ساقه‌خوار در سطح 7 هزار و 300 هکتار از اراضی شالیزاری بابل به کمک 17 کارشناس ناظر انجام شده و در مرحله دوم نیز تعداد 800 هزار تریکوکارت در سطح 8 هزار هکتار از شالیزارهای شهرستان بابل توزیع و نصب شده است.

وی همچنین تاریخ اولین برداشت برنج شهرستان را 18 تیرماه اعلام کرد و ادامه داد: خزانه‌گیری و بذرپاشی برای کشت مجدد آغاز شده و برنامه‌ریزی برای انجام پرورش رتون در سطح 17 هزار هکتار به عمل آمده است.

انتهای پیام/2296/ط/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول