اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آمل

نخستین خوشه‌های زرین برنج کشور برداشت می‌شود

مدیر جهادکشاورزی آمل از برداشت نخستین خوشه‌های زرین برنج کشور در این شهرستان خبر داد.

نخستین خوشه‌های زرین برنج کشور برداشت می‌شود

مرتضی امینی‌نیاکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اعلام اینکه نخستین برداشت برنج کشور به صورت مکانیزه در این شهرستان صورت می‌گیرد، اظهار کرد: این برداشت در سطح سه هکتار و از نوع طارم در عصر روز چهارشنبه 19 تیر در روستای آهنگرکلا بخش دابودشت و در زمین شالیزاری مجتبی فرامرزی صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه خوشه‌های سبز شالیزاری شهرستان آمل به خوشه‌های طلایی مبدل و دسترنج یک ساله کشاورزان زحمتکش برنج کار این شهرستان به بار نشست، گفت: این نخستین برداشت کشور در سال‌جاری است.

امینی سطح کل اراضی شالیزاری شهرستان آمل را 38هزار و 928 هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: سطح کشت مکانیزه اراضی شالیزاری این شهرستان بیش از 8 هزار و 900 هکتار است که نسبت به سال قبل بیش از 35 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری بیش از 17 هزار هکتار ارقام پرمحصول و بیش از 21 هزار هکتار نیز ارقام محلی کشت شده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود سطح 10 هزار و 800 هکتار زیر کشت مجدد برنج و بیش از 15 هزار هکتار به پرورش رتون اختصاص یابد.

انتهای‌پیام/86011/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول