اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

برداشت سوم محصول برنج در مازندران

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران یکی از برنامه‌های راهبردی این سازمان را افزایش تولید در واحد سطح با توجه به محدودیت اراضی قابل کشت برنج عنوان کرد.

برداشت سوم محصول برنج در مازندران

یحیی ابطالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: در بخش برنج، علاوه بر توسعه استفاده از ارقام پرمحصول، مدیریت مزرعه، کاهش ضایعات و توسعه پرورش رتون بسیار قابل تأمل است، به طوری که در دو سال اخیر سطح پرورش رتون در این استان تقریباً دو برابر شده است.

وی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده در سال گذشته در 1.5 هکتار از اراضی شالیزاری روستای تنهاکلای شهرستان آمل پس از برداشت محصول اول برنج در 26 تیر ماه، مدیریت پرورش رتون آغاز و در 24 شهریور ماه محصول رتون با عملکرد 2 هزار و 735 کیلوگرم در هکتار برداشت شد.

ابطالی افزود: با توجه به فرصت زمانی کافی، برنامه‌ریزی و مدیریت برای پرورش رتون دوم برای نخستین بار در کشور انجام و محصول حاصل از آن در 10 آذر ماه با متوسط عملکرد تولید یک هزار و 200 کیلوگرم در هکتار برداشت شد.

وی با بیان اینکه در مجموع در سه مرحله برداشت از یک بار کشت مقدار 8 هزار کیلوگرم شلتوک از یک هکتار برداشت شد، افزود: از لحاظ میزان تولید در واحد سطح هم به عنوان پرورش رتون دوم یا برداشت محصول سوم برنج در یک سال و از یک بار کشت که در راستای کشاورزی حفاظتی و پایداری تولید و اقتصادی کردن تولید است، کاری شاخص و نو خواهد بود.

انتهای پیام/2296/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول