اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر ایری در ایران:

افزایش جمعیت از تولید برنج جلو زده است

رئیس دفتر ایری در ایران گفت: افزایش جمعیت با توجه به تغییرات آب و هوایی در جهان از تولید برنج جلو زده است.

افزایش جمعیت از تولید برنج جلو زده است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس شهدی کومله ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز منطقه‌ای بین‌المللی تحقیقات آموزش برنج آسیای مرکزی و غربی در گیلان اظهار کرد: تاسیس دفتر ایری در ایران پوست‌اندازی جدید مراکز تحقیقات برنج در راستای چشم‌انداز 20 ساله کشور است.

وی خودکفایی و پایداری در تولید برنج را از اهداف ایری عنوان کرد و افزود: سند جامع تولید برنج در کشور رونمایی شده است.

شهدی کومله با بیان اینکه در 18 استان کشور تولید برنج انجام می‌شود، تصریح کرد: پنج استان کشور در زمینه پایداری تولید برنج می‌توانند تاثیرگذار باشند.

رئیس و هماهنگ‌کننده مرکز منطقه‌ای تحقیقات و آموزش برنج، افتتاح دفتر ایری در ایران را فاز دیگری برای خودکفایی برنج در کشور عنوان کرد و یادآور شد: دفتر مذکور نخستین مرکز منطقه‌ای آموزش و تحقیقات برنج در دنیا است.

وی با اشاره به تغییرات جهانی آب و هوا و رشد جمعیت، بیان کرد: تولید برنج در دنیا افزایش پیدا کرده اما رشد جمعیت از تولید برنج جلو زده است.

*برداشت برنج کشور از میانگین جهانی کمتر است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم مذکور افتتاح دفتر ایری در ایران را فرصت بسیار خوبی برای کشور عنوان کرد و گفت: برنج یکی از محصولات مهم پس از ذرت و گندم در جهان است.

جبار کوچکی‌نژاد به مشکلات تولید برنج در کشور اشاره کرد و افزود: سازمان‌های تحقیقاتی باید تلاش کنند نیاز مردم به برنج تامین شود.

وی تولید سالانه برنج در دنیا را 600 میلیون تن اعلام کرد و یادآور شد: مصرف برنج بیش از تولید آن در جهان است.

کوچکی‌نژاد مصرف سرانه برنج مردم ایران را سالانه 40 کیلوگرم دانست و تصریح کرد: مقدار برداشت برنج کشور در هر هکتار از میانگین جهانی کمتر است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس علم را حلقه اتصال بین کشاورز و زمین خواند و بیان کرد: همکاری بین کشورها در تمام زمینه‌ها باید انجام شود.

وی غذا را از موضوع‌های مهم در دنیا ذکر کرد و گفت: کشورهای منطقه در تولید محصولات غذایی می‌توانند با همدیگر همکاری داشته باشند.

کوچکی‌نژاد با اشاره به اعمال تحریم‌ها علیه ایران، اظهار کرد: هدف‌گذاری مراکز تحقیقاتی کشور در اعمال تحریم‌ها یکی از کارهای زشت است که دنبال می‌کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس خواستار تحقیقات دانشمندان ایرانی در بستر اقتصادی شد و بیان کرد: ایران آمادگی بسترسازی زیرساخت‌ها برای تولید در کشورهای منطقه را دارد.

*ایری می‌تواند مشکلات تولید برنج را برطرف کند

مدیر ارشد برنامه‌های ایری نیز در مراسم افتتاح مرکز منطقه‌ای بین‌المللی تحقیقات و آموزش برنج آسیای مرکزی و غربی در رشت یادآور شد: افتتاح دفتر ایری در ایران از افق بسیار خوبی برخوردار است.

جولیان لاپیتان با بیان اینکه مشکلات بسیاری در زمینه تولید برنج وجود دارد، افزود: کشورها به‌تنهایی نمی‌توانند تمام مشکلات را برطرف کنند.

وی از اینکه ایری می‌تواند مشکلات تولید برنج و افزایش تقاضا را برطرف کند، ابراز خرسندی کرد.

انتهای پیام/84001/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول