اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

284 هزار نفر در خراسان‌رضوی زیر پوشش طرح ارتقا سلامت ایرانیان قرار گرفتند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از 92 هزار شهرنشین و 192 هزار روستایی استان خراسان رضوی زیر پوشش طرح ارتقا سلامت ایرانیان قرار گرفتند.

284 هزار نفر در خراسان‌رضوی زیر پوشش طرح ارتقا سلامت ایرانیان قرار گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، رضا سعیدی اظهار کرد: بیش از 92 هزار شهرنشین و 192 هزار روستایی استان زیر پوشش طرح ارتقا سلامت ایرانیان قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه این طرح از نیمه اردیبهشت به منظور فرهنگ‌سازی ویژه افراد بالای 30 سال در مناطق شهری و روستایی به اجرا در آمد، گفت:‌ این طرح جزو برنامه‌های علمیاتی در امسال است و تا اتمام غربالگری فشارخون تمام افراد بالای 30 سال ادامه دارد.

سعیدی خاطرنشان کرد: این طرح در 118 مرکز بهداشتی درمانی و ‌230 پایگاه شهری و 111 مرکز بهداشتی درمانی و 864 خانه بهداشت روستایی در حال اجرا است و تاکنون بیش از 258 هزار نفر زیر پوشش قرار گرفته‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به ضرورت تشخیص به موقع فشارخون به منظور جلوگیری از عوارض جبران‌ناپذیر این بیماری خاطرنشان کرد:‌ افراد بالای 30 سال می توانند با مراجعه به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی و یا پایگاه بهداشتی زیر پوشش این طرح قرار بگیرند.

سعیدی اجرای این طرح را گام موثر و مهمی در ارتقاء سلامت شهروندان دانست و اظهار داشت: 50 درصد افراد مبتلا به فشار خون از بیماری خود اطلاعی ندارند و این بیماری در صورت مراجعه دیر هنگام به پزشک موجب عوارضی از جمله نارسایی کلیه، سکته قلبی و مغزی و نارسایی قلبی می‌شود.

وی افزود:‌ استفاده از غذای سالم، کنترل وزن در حد طبیعی، کاهش مصرف نمک، فعالیت فیزیکی حداقل سه بار در هفته، قطع مصرف هر نوع ماده دخانی، مدیریت استرس و کنترل دوره‌ای فشار خون از جمله راهکارهای پیشگیری از عوارض این بیماری به شمار می‌رود.

انتهای پیام/70002/ق/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول