اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش همدان خبر داد

برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی در نیشابور

رئیس تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش همدان گفت: جشنواره فرهنگی ورزشی دختران و پسران دوره ابتدایی مدارس کشور شهریور امسال با شرکت 94 ورزشکار از همدان در اردوگاه باغ‌رود نیشابور برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی در نیشابور

مجید حمدیه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: تربیت‌بدنی آموزش و پرورش در راستای ارتقای درس تربیت بدنی و رسیدن به اهداف تعیین‌شده در نظام آموزشی تحول بنیادین و تقویت بنیادین دانش‌آموزان برنامه‌های مختلفی را در این زمینه اجرایی می‌کند.

وی گفت: برنامه‌های ورزشی و اجرای مسابقات مختلف و همچنین آموزش رشته‌های ورزشی در ایام تابستان در قالب طرح اوقات فراغت در مدارس و سالن‌های ورزشی استان در حال برگزاری است.

رئیس تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش همدان تصریح کرد: یکی از مسابقاتی که به صورت کشوری برگزار خواهد شد جشنواره فرهنگی ورزشی دختران و پسران دوره ابتدایی مدارس کشور است.

وی با اشاره به تاریخ برگزاری این جشنواره خاطرنشان کرد: جشنواره فرهنگی ورزشی دختران و پسران دوره ابتدایی مدارس کشور در شهریورماه سال‌جاری و در اردوگاه باغ‌رود شهر نیشابور برگزار خواهد شد.

حمدیه ادامه داد: در این جشنواره که با حضور 15 استان از سراسر کشور برگزار می‌شود، 94 نفر از ورزشکاران دختر و پسر از استان همدان شرکت می‌کنند.

وی با تأکید بر این‌که افراد شرکت‌کننده در جشنواره فرهنگی ورزشی دختران و پسران دوره ابتدایی مدارس سراسر کشور از بین ورزش‌های داخل مدرسه‌ای انتخاب شدند، عنوان کرد: افراد انتخاب شده برای اعزام به این جشنواره از بین افراد شرکت‌کننده در ورزش‌های داخل مدرسه‌ای هستند.

رئیس تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش همدان با اشاره به رشته‌های شرکت‌کننده در این جشنواره عنوان کرد: افراد منتخب برای این جشنواره از بین رشته‌های ژیمناستیک، شنا، تنیس روی میز، طناب‌زنی و دو و میدانی انتخاب شدند.

وی اظهار داشت: در حاشیه این جشنواره، برنامه‌های مختلف فرهنگی و بومی از جمله آشنایی دانش‌آموزان با غذاها، آداب و رسوم، اطلاعات گردشگری نیشابور و ... ارائه می‌شود.

حمدیه یادآور شد: یک برنامه ورزشی باستانی هم طرح‌ریزی شده که دانش‌آموزان 15 استان در آیین برنامه باستانی شرکت کنند.

وی در پایان گفت: تعداد این ورزشکاران دختر و پسر ممکن است تا شهریورماه افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/89007/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول