اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری

2500 مددجوی کمیته امداد فارس صاحب مسکن می‌شوند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی فارس گفت: تا پایان سال جاری دو هزار و 526 واحد مسکونی در قالب مسکن مهر به مددجویان کمیته امداد این استان واگذار می‌شود.

2500 مددجوی کمیته امداد فارس صاحب مسکن می‌شوند

عباس شکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: از تعداد واحدهای مسکونی واگذار شده در سال جاری، 2 هزار و 500 واحد همزمان با میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع) با حضور مسئولان کشوری و محلی تحویل مددجویانی که واحد مسکونی ندارند می‌شود.

وی از 130 هزار خانوار شهری و روستایی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی در استان فارس خبر داد و افزود: از این تعداد 17 هزار و 800 خانوار شهری و روستایی بدون مسکن هستند، که 9 هزار و 800 خانوار شهری و 8 هزار خانوار دیگر ساکن روستا در در اولویت واگذاری مسکن قرار دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای تسریع در خانه‌دار شدن خانوارهای شهری و روستایی زیر پوشش کمیته امداد در سال گذشته، 24 میلیارد و 196 میلیون و 877 هزار ریال اختصاص داده شده است.

شکری تصریح کرد: در سال گذشته به منظور تعمیر منازل و احداث فضاهای جانبی خانه‌ها، شامل حمام، آشپزخانه و دستشویی، بیش از 10 میلیارد و 49 میلیون ریال، به یک‌هزار و 88 خانوار زیر پوشش این نهاد و همچنین برای بهسازی و مقاوم‌سازی و تکمیل منازل روستایی نیز 4 میلیارد و 162 میلیون ریال به 418 خانوار پرداخت شده است.

وی بیان داشت: با هماهنگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک‌های عامل، 224 خانوار روستایی نیز در سال گذشته از تسهیلات 22 میلیارد و 230 میلیون ریال وام بهره‌مند شده‌اند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد فارس اضافه کرد: همچنین به دانشجویان، محکومان جرائم غیرعمد و کارانگیزان، 155 میلیارد و 497 میلیون ریال در قالب وام کارگشایی و در مجموع به 20 هزار و 738 خانوار زیر پوشش امداد پرداخت شده است.

شکری ابراز داشت: هزینه اجاره مسکن بخش قابل توجهی از مشکلات خانواده‌های نیازمند را به خود اختصاص داده که در این راستا کمیته امداد امام خمینی فارس در دو یا سه سال آینده مشکل مسکن بسیاری از مددجویان را برطرف می‌کند.

وی متذکر شد: پرداخت 5 میلیارد و 990 میلیون ریال به 4 هزار و 825 خانوار شهری و روستایی زیر پوشش این نهاد در فارس برای بهره‌مندی از خدمات معافیت از انشعاب آب و فاضلاب، برق، گاز و صدور مجوز پروانه ساختمان نیز دیگر فعالیت‌های این نهاد مردمی بوده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد فارس از وجود 14 هزار و 500 یتیم، 55 هزار خانوار بدون سرپرست و 2 هزار و 124 بیمار سخت این نهاد در فارس خبر داد و اذعان داشت: در سال گذشته نیز بیش از یک‌هزار میلیارد ریال کمک بلاعوض در قالب خرید جهیزیه، ملزومات معیشت، مسکن، درمان و اکرام ایتام به مددجویان پرداخت شده است.

انتهای پیام/‌2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول