اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری کرمان:

راه‌های فرار مالیاتی را باید به حداقل رساند

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: باید از اهرم‌های قانونی برای وصول مالیات بهره گرفت و در حد امکان راه‌های فرار مالیاتی را به حداقل رساند.

راه‌های فرار مالیاتی را باید به حداقل رساند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی توکلی در جلسه با مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان و جمعی از معاونان وی اظهار داشت: در اخذ مالیات از مودیان مالیاتی رعایت عدالت ضروری و قانون شاخص عدالت است.

وی افزود: قانون ملاک عمل و محترم برای همه است و حتی اگر ناقص هم باشد باز هم همه ملزم به استفاده و پیروی از آن هستند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ابراز داشت: هر فرد حقیقی یا حقوقی باید در قبال استفاده از امکانات دولت که برای او مهیا شده، هزینه پرداخت کند و این امر یک اصل کلی و در تمام دنیا در حال اجرا است.

توکلی بر انجام کار فرهنگی و فرهنگ‌سازی پرداخت مالیات تاکید کرد و بیان داشت: اگر مردم خود به این باور برسند که پرداخت مالیات یک ضرورت است و برای خود و کشور یک عمل مفید محسوب شده و همه نیز در پرداخت مالیات یکسان هستند، بدون شک مشکلات اخذ مالیات به حداقل می‌رسد.

وی تصریح کرد: باید همه مودیان مالیاتی به این نتیجه برسند که به‌ صورت صادقانه درآمدهای خود را اعلام کنند و اداره مالیاتی نیز طبق قانون مالیات را مشخص کند.

این مقام قضائی اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی راجع به مالیات را خواستار شد و ابراز داشت: مردم اگر در جریان امور قرار بگیرند و به‌صورت شفاف شرایط حاکم بر جامعه را بدانند در زمینه ارائه درآمدها و پرداخت مالیات همراهی می‌کنند.

توکلی خاطر نشان کرد: باید از اهرم‌های قانونی برای وصول مالیات بهره گرفت و در حد امکان راه‌های فرار مالیاتی را به حداقل رساند.

وی اختلاف و تفاوت فاحش بین تشخیص اولیه ممیزی و تصمیم نهایی هیئت‌های حل اختلاف را یکی از نکات منفی ذکر کرد و اظهار داشت: این مسئله سبب ذهنیت مردم می‌شود و باید تلاش شود نظر اولیه ممیزی با نظرات نهایی هیئت‌های حل اختلاف به هم نزدیک باشد تا ایجاد شبهه نشود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: قضات معرفی شده برای هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی قضات نفوذناپذیری هستند که ملاک عمل آن‌ها فقط قانون است.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان گفت: باید تفکر پرداخت مالیات در مردم تغییر کند و تا مادامی که این تفکر در مردم حاکم باشد، همواره سیستم اخذ مالیات با مشکلات دست به گریبان است.

امرالله عابدی افزود: تمام تلاش مسئولان و کارشناسان امور مالیاتی، رسیدگی به پرونده مودیان مالیاتی است و سعی شده که این امر در حداقل تنش انجام پذیرد.

انتهای پیام/2446/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول