اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار در کشور

طرح جامع مالیاتی در استان قزوین اجرا می‌شود/ تسهیلات ویژه برای اظهارنامه‌های الکترونیکی

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با اشاره به اجرای طرح جامع مالیاتی گفت: استان قزوین برای اجرای طرح جامع مالیاتی که از طرح‌های مهم مالیاتی و ملی به شمار می‌رود، انتخاب شده که مقدمات اجرای آن در حال انجام است.

طرح جامع مالیاتی در استان قزوین اجرا می‌شود/ تسهیلات ویژه برای اظهارنامه‌های الکترونیکی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مجتبی تقوی پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی در جمع خبرنگاران استان قزوین با اشاره به مزایای طرح جامع مالیاتی اظهار کرد: کاهش در هزینه‌های دریافت مالیات، روند سریع‌ و آسان‌تر رسیدگی به پرونده مالیاتی، اصلاح فرآیندهای مالیاتی، ایجاد خود اظهاری مالیاتی به صورت گسترده در جامعه، افزایش اعتماد مردم به سیستم مالیاتی و رضایت کارشناسان مالیاتی از مهم‌ترین مزایای اجرای این طرح است.

وی افزود: امسال برای نخستین‌بار علاوه بر اظهارنامه الکترونیکی، ارائه امضای الکترونیکی را در دستور کار قرار دادیم.

این مسئول اضافه کرد: بر اساس مالیات خود اظهاری صاحبان مشاغل، اصناف، پزشکان، دندان پزشکان، مهندسان، وکلا و تمام مشاغل پزشکی و غیر پزشکی باید اظهارنامه مالیاتی خود را تا 31 تیرماه سال جاری به صورت الکترونیکی در اختیار اداره کل مالیات استان قزوین قرار دهند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با اشاره به اینکه اظهارنامه‌های مالیاتی که به صورت غیرالکترونیکی تکمیل شود مشمول مالیات اغراضی به صورت نقدی می‌شوند، ادامه داد: از سوی دیگر برای افرادی که برای تکمیل اظهارنامه مالیاتی خود روش الکترونیکی را انتخاب می‌کنند تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم.

تقوی افزود: از جمله این شرایط ویژه این است که می‌توانند 40 درصد از مالیات خود را به صورت نقدی و 60 درصد بقیه را به صورت اقساط و در مدت شش ماه پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار امضای الکترونیک نیز ارائه می‌شود، گفت: هماهنگی‌های لازم با دفاتر اسناد رسمی، مجمع امور صنفی استان قزوین، اتحادیه‌های ذیربط، سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام مهندسی برای ارائه امضای الکترونیک انجام شده که بر اساس آن دفاتر اسناد رسمی آماده ارائه امضای الکترونیکی هستند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با اشاره به مزایای استفاده از اظهارنامه الکترونیکی و امضا الکترونیکی عنوان کرد: زمانی که اظهارنامه به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود مراجعه مودی مالیاتی به سازمان حذف می‌شود و مودی مالیاتی می‌تواند از منزل اظهارنامه الکترونیکی خود را تکمیل، ارسال و روند رسیدگی به پرونده مالیاتی خود را کنترل کرده و در جریان کامل پرونده مالیاتی خود قرار گیرد.

تقوی با بیان اینکه استان قزوین در چند سال گذشته استان پیشرو در ارائه اظهارنامه مالیاتی و رضایت مشتری بوده است، تصریح کرد: استان قزوین در سه سال متوالی موفق به کسب رتبه نخست و ممتاز کشور در دریافت اظهارنامه الکترونیکی شده است.

وی با اشاره به مقدمات اجرای طرح جامع مالیاتی در استان قزوین گفت: دریافت اظهارنامه الکترونیکی و امضای الکترونیک از مقدمات اجرای این طرح به شمار می‌رود که استان قزوین در این زمینه‌ها پیشرو بوده است.

این مسئول با اشاره به ارائه کد اقتصادی در استان قزوین بیان کرد: زمانی که کد اقتصادی مختص هر مودی مالیاتی به وی ارائه می‌شود، خرید و فروش و دیگر امور با استفاده از این کد اقتصادی انجام شده و بسیاری از کارها برای مودی مالیاتی و اداره مالیات آسان‌تر می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین عنوان کرد: در پیش‌ ثبت‌نام کد اقتصادی نیز استان قزوین موفق به کسب رتبه نخست در سطح کشور شد.

درآمدهای مالیاتی استان قزوین 49 درصد افزایش یافته است

تقوی با بیان اینکه درآمدهای مالیاتی افزایش یافته است، گفت: درآمدهای مالیاتی اعم از مالیات مستقیم و مالیات غیر مستقیم که مالیات بر ارزش افزوده یکی از آنهاست در سه ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 49 درصد رشد داشته است.

وی افزود: درآمد اداره کل مالیات استان قزوین در سه ماه گذشته 978 میلیارد ریال است که سهم مالیات مستقیم از این مبلغ 60 درصد و سهم مالیات بر ارزش افزوده 40 درصد است.

این مسئول اضافه کرد: 100 درصد درآمدهای مالیاتی وصول شده به وسیله اداره کل مالیات استان قزوین اعم از مالیات مستقیم و مالیات غیرمستقیم فقط در استان قزوین هزینه شده و صرف پروژه‌های عمرانی و آبادانی شهرها، روستاها و بخش‌های استان می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین بیان کرد: مالیات شرکت‌ها و کارخانه‌هایی که فعالیت آنها در استان قزوین بوده ولی دفاتر فروش آنها در استان دیگری است، در استان قزوین دریافت می‌شود.

تقوی با اشاره به اینکه استان قزوین در ارائه خدمات نوین و پیشرفته از استان‌های پیشرو کشور به شمار می‌رود، گفت: با توجه به امر استان قزوین پایلوت سیستم پرداخت الکترونیکی کشور را با موفقیت به اجرا درآورد.

وی افزود: این سیستم پرداخت الکترونیکی در سطح کشور با توجه به اینکه با موفقیت در استان قزوین اجرا شده در سطح کشور در حال اجراست.

این مسئول با اشاره به مزایای این سیستم گفت: یکی از مزایای مهم سیستم پرداخت الکترونیکی که در سیستم مالیات بر ارزش افزوده است پرداخت الکترونیکی و عدم نیاز به سیستم مالیاتی در بخش ارزش افزوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با اشاره به معافیت مالیاتی حقوق بگیران استان اظهار کرد: معافیت مالیاتی حقوق بگیران استان قزوین در سال جاری 100 میلیون ریال در سال است که این مبلغ در سال گذشته 66 میلیون ریال بود که نشان دهنده رشد 50 درصدی معافیت مالیاتی حقوق بگیران استان قزوین است.

تقوی افزود: با توجه به اینکه این افراد درآمد ثابت و شفافی دارند به نظر می‌رسد معافیت خوبی برای تمام حقوق بگیران اعم از حقوق بگیران بخش خصوصی و بخش دولتی است.

وی با اشاره به بخشودگی جرایم تأخیر پرداخت مالیات شرکت‌ها یادآور شد: جرایم مالیاتی عملکرد سال‌های 89 ،90 و 91 واحدهای تولیدی که بابت تأخیر در پرداخت مالیات باشند به صورت 100 درصدی مورد بخشودگی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/77010/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول