اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان خبر داد

دریافت بیش از 7 هزار اظهارنامه مالیاتی در استان همدان

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با اشاره به دریافت بیش از 7 هزار اظهارنامه مالیاتی از ابتدای سال تاکنون گفت: ارائه اظهارنامه مالیاتی تنها شرط استفاده از تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی است.

دریافت بیش از 7 هزار اظهارنامه مالیاتی در استان همدان

محمد خلیفه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از دریافت بیش از 7 هزار اظهارنامه مالیاتی از آغاز سال جاری تاکنون خبر داد و اظهار کرد: 31 تیرماه آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 91 است.

وی افزود: فقط با تکمیل اظهارنامه مالیاتی و تسلیم آن به واحدهای مالیاتی است که می‌توان به میزان 66 میلیون ریال از معافیت پایه مالیاتی استفاده کرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان اضافه کرد: مؤدیانی که اظهارنامه خود را به صورت الکترونیکی تسلیم واحدهای مالیاتی کنند می‌توانند 40 درصد مالیات خود را به صورت نقد و مابقی را نیز در شش ماه به صورت اقساط پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: مشمولان فعالیت‌های شغلی فراخوان شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور، برای دریافت کد اقتصادی و سامانه صندوق فروش کالا، برای استفاده از تمامی معافیت‌ها و تسهیلات مالیاتی، ملزم به رعایت مقررات مذکور «تسلیم اظهارنامه»، «ثبت‌‌نام و دریافت کد اقتصادی» و « نصب صندوق فروش» در مهلت قانونی خواهند بود.

خلیفه تصریح کرد: رعایت نکردن مقررات مذکور علاوه بر تعلق جرایم مربوطه، موجب عدم امکان استفاده از معافیت سالانه و افزایش قابل توجه مبلغ مالیات سالانه صاحبان مشاغل می‌شود.

وی از تمام مؤدیان و کسبه استان خواست در اسرع وقت با مراجعه به آدرس اینترنتی WWW.TAX.gov.ir نسبت به تکمیل و تسلیم اظهارنامه مالیاتی اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان تأکید کرد: صاحبان مشاغل باید بعد از ثبت‌نام با مراجعه به ادارات مالیاتی، کد رهگیری مربوطه را تسلیم واحدهای مالیاتی کنند تا ضمن انجام تکالیف قانونی و شرعی خود شرایط لازم را برای استفاده از دیگر مزایای قانونی نیز برای خود مهیا کنند.

وی در پایان با اشاره به کثرت مراجعه مؤدیان در روزهای پایانی خواستار مراجعه سریع ‌آنان به ادارات شد و خاطرنشان کرد: در این صورت مؤدیان در روزهای پایانی مجبور به صرف وقت بیشتر در ادارات نمی‌شوند.

انتهای پیام/89006/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول