اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

قرار نیست نرخ مالیات را افزایش دهیم / باید ظرفیت‌های پنهان دریافت مالیات محقق شود

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه فرهنگ پرداخت مالیات باید به گونه‌ای باشد که امکان هرگونه فرار مالیاتی از بین برود، گفت: قرار نیست نرخ مالیات را افزایش دهیم؛ بلکه باید ظرفیت‌های پنهان دریافت مالیات محقق شود.

قرار نیست نرخ مالیات را افزایش دهیم / باید ظرفیت‌های پنهان دریافت مالیات محقق شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی امشب در دیدار با مدیران مالیاتی استان با تأکید بر لزوم برخورداری بیشتر سیستم مالیاتی استان از فناوری روز و نرم‌افزارهای پیشرفته، اظهار کرد: طرح مکانیزه کردن سیستم پرداخت مالیات موفقیت ارزشمندی است که با اجرای آن، امکان پرداخت به موقع مالیات، بدون نیاز به مراجعه حضوری فراهم خواهد شد.

وی، جلوگیری از مالیات‌گریزی و شفاف‌سازی اصول مالیات را لازمه تحقق حقوق دولت و جلب اعتماد عمومی دانست و افزود: مکانیزه کردن سیستم پرداخت مالیات، علاوه بر اینکه از هرگونه شبهه ضدارزشی سیاسی و اجتماعی مبرا است، احتمال چانه‌زنی و مفاسد حاصل از اصطکاک مالیات‌دهنده و مالیات‌گیرنده را از بین خواهد برد.

وی با اشاره به سیر تاریخی سازوکار مالیاتی کشور، اظهار داشت: اگر چه دستگاه مالیاتی کشور، از پیشینه طولانی برخوردار است، اما موضوع مالیات در کشورمان، در سال‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی امر مغفولی بود که با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به اثرگذاری لازم رسیده و با آغاز فعالیت دولت‌های نهم و دهم و به خصوص با شروع قانون هدفمندی یارانه‌ها، به جایگاه واقعی خود دست یافت.

علیرضابیگی با بیان اینکه فرهنگ پرداخت مالیات باید به گونه‌ای باشد که امکان هرگونه فرار مالیاتی از بین برود، تأکید کرد: قرار نیست نرخ مالیات را افزایش دهیم؛ بلکه باید ظرفیت‌های پنهان دریافت مالیات محقق شود که این امر در گرو فرهنگ‌سازی امور مالیاتی و طراحی نرم‌افزارهای لازم در راستای جلوگیری از گریز مالیاتی است.

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود، نقش امور مالیاتی استان را در مقطع زمانی امداد و بازسازی مناطق زلزله‌زده، چشمگیر دانست و ابراز داشت: در شرایطی که سال گذشته، کشورمان با محدودیت در منابع مالی روبرو بود، زلزله 21 مرداد که بیش از پنج هزار کیلومتر از خاک استان را تحت تأثیر مخرب خود قرار داد نیز مزید بر علت شد؛ اما با این حال، امور مالیاتی استان در این مقطع منشأ اثر بود.

وی همچنین با اشاره به استقبال پرشور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی کشورهای مختلف از چهارمین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری، گفت: آنچه استان آذربایجان شرقی را از سایر استان‌های کشور متمایز می‌کند، فراهم شدن شرایط لازم برای حمایت از حضور و فعالیت‌سرمایه‌گذاران است.

علیرضابیگی اظهار وجود نشاط در جامعه، فضای همراهی اجتماعی و حمایت‌های قانونی از موضوعات سرمایه‌گذاری، را از جمله دلایل توفیق این همایش خواند و اذعان داشت: در وضعیت اقتصادی و ارتباطی جهان امروز، به دست آوردن اطلاعات از زوایای مختلف یک پروژه اقتصادی، کار چندان سختی برای سرمایه‌گذاران نیست و این امر از طریق آنالیز گروه‌های مختلف کارشناسی و ارایه مشاوره به سرمایه‌گذاران صورت می‌گیرد؛ با این حال، سرمایه‌گذاران سعی می‌کنند راساً در فضایی که مایل به فعالیت سرمایه‌گذاری در آن هستند، حاضر شده و بستر فعالیت خود را ارزیابی کنند.

انتهای پیام/60002/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول