اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان‌غربی:

فرهنگ رعایت استاندارد در جامعه نهادینه شود

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: فرهنگ رعایت استاندارد در تولید کالاهای مختلف باید در جامعه نهادینه شده، و مردم به این مسائل توجه کنند.

فرهنگ رعایت استاندارد در جامعه نهادینه شود

منصور جلایر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: سال گذشته براساس نمونه‌برداری از مراکز عرضه و کارگاه‌های تولید مصنوعات گران‌بها اعم از طلا و ..، 267 نمونه مطابق با استاندارد بوده، و 272 نمونه نیز مغایر با استاندارد بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رشد و توسعه صنعتی آذربایجان غربی و افزایش مبادلات تجاری برون‌مرزی ضرورت اقداماتی مانند ایجاد آزمایشگاه‌های تخصصی در استان آذربایجان غربی احساس می‌شود.

جلایر ادامه داد: اداره کل با استقرار در ساختمان جدید و با اصلاح و توسعه تشکیلات سازمانی و جذب نیروهای متخصص در حال حاضر پنج اداره با عناوین اداره نظارت بر اجرای استاندارد و کنترل کیفیت، اداره امور آزمایشگاه‌ها، اداره نظارت بر صادرات و واردات، اداری و مالی و اداره استاندارد خوی و سه نمایندگی واقع در شهرستان‌های مهاباد، بازرگان و تمرچین پیرانشهر دارد.

وی تصریح کرد: اداره کل استاندارد آذربایجان‌ غربی عهده‌دار وظایفی مانند امور بازرسی، نمونه‌برداری، بازدید فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی، انجام آزمون‌ کالاهای تولیدی، صادراتی و وارداتی، تعیین ماهیت کالا و ارائه خدمات آزمایشگاهی به گمرک استان آذربایجان غربی است.

جلایر توقیف و جمع‌آوری کالاهای غیراستاندارد، صدور، تمدید، تعلیق و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد، صدور گواهی انطباق کالا، آموزش و تایید صلاحیت مسئولان کنترل کیفیت و اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ استاندارد در آذربایجان غربی را از دیگر وظایف اداره کل استاندارد آذربایجان‌غربی برشمرد.

وی اعلام کرد: آزمایشگاه‌های اداره کل با توجه به نیازهای صنعتی ایجاد و تجهیز شده و هم اکنون اداره امور آزمایشگاه‌ها دارای بخش‌های آزمون فرآورده‌های غذایی، آشامیدنی، بسته‌بندی، سلولوزی، نساجی، شیمیایی، تجزیه دستگاهی، مصالح ساختمانی و معدنی و فلزات گران‌بها است.

انتهای پیام/61009/ک20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول