اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل استاندارد همدان:

امکان سنجش عیار طلا در استاندارد همدان فراهم شد

مدیر کل استاندارد استان همدان گفت: با خرید یک دستگاه اسپکترومتر XRF (فلورسانس اشعه ایکس) امکان سنجش عیار طلا و سایر مصنوعات گرانبها فراهم شد.

امکان سنجش عیار طلا در استاندارد همدان فراهم شد

فرهاد تیموری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: با توجه به اهمیت بالای مصنوعات طلا در اقتصاد خانواده‌ها و جامعه، نظارت دائمی و دقیق در بازار طلا امری بسیار ضروری است.

وی ادامه داد: در همین راستا اداره کل استاندارد همدان اقدام به راه‌اندازی آزمایشگاه سنجش طلا کرده است.

مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه راه‌اندازی این آزمایشگاه امکان خودکنترلی را در خصوص طلای غیراستاندارد و قاچاق به همراه خواهد داشت، افزود: با خرید دستگاه فلورسانس اشعه ایکس به قیمت بیش از 165 میلیون تومان و راه‌اندازی این آزمایشگاه هم‌اکنون این آمادگی در اداره کل استاندارد همدان وجود دارد که مردم پس از خرید طلا به آزمایشگاه این اداره کل مراجعه کرده و از صحت عیار و وزن مندرج در فاکتور خرید خود، اطمینان حاصل کنند.

وی با بیان اینکه اداره کل استاندارد همدان از معدود ادارات کل استاندارد کشور است که به دستگاه سنجش عیار طلا مجهز شده است، افزود: این آزمایشگاه می‌تواند در حوزه سنجش عیار مصنوعات گرانبها از جمله طلا در هر سه بخش تولیدکننده، عرضه‌کننده و مصرف‌کننده و همچنین نهادهای نظارتی بر این سه بخش ارائه خدمات داشته باشد.

تیموری افزود: به عنوان مثال در صورتی که طلاساز بخواهد از عیار طلاهای ساخته شده خود در هر مرحله اطلاع داشته باشد می‌تواند به این آزمایشگاه در اداره کل استاندارد همدان مراجعه و خدمات لازم را دریافت کند.

وی اظهار داشت: همچنین زرگری‌ها در هنگام خرید به ویژه در حجم‌های بالا به منظور اطمینان از عیار طلا می‌توانند به این آزمایشگاه مراجعه و خدمات لازم را در این حوزه دریافت کنند.

مدیرکل استاندارد همدان ادامه داد: علاوه بر این مصرف‌کنندگان نیز در صورت نیاز به کسب اطمینان از عیار و وزن طلای خود می‌توانند به این آزمایشگاه مراجعه و خدمات لازم را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: به صورت حتم با این اقدام طلاسازی‌ها بیش از پیش موظف می‌شوند که مصنوعات را با عیار مناسب بسازند.

تیموری ادامه داد: همچنین عیار طلای وارداتی، تقلبی یا قاچاق از این طریق به سرعت مورد بررسی قرار گرفته و در صورت نیاز جمع‌آوری و به مراجع قانونی ارجاع داده می‌شود.

وی ادامه داد: یک ترازوی حساس و دقیق به منظور ارزیابی وزن مصنوعات طلای تا چند رقم اعشار و مطابقت طلای خریداری شده با وزن مندرج در فاکتور خرید از دیگر خدمات این آزمایشگاه خواهد بود.

مدیرکل استاندارد همدان ادامه داد: در صورتی که  محرز شود در فاکتور فروش وزن مصنوع و یا عیار آن مغایرتی با میزان واقعی وجود دارد، خریدار می‌تواند فرم شکایت خود را در این اداره کل تکمیل کرده و متقاضی برخورد قانونی با متخلف شود و با گزارشی که از این آزمایشگاه صادر می‌شود، برای مرجوع کردن یا دریافت ما به التفاوت طلای خود به فروشنده طلا مراجعه کند.

وی ایجاد مرکز سنجش عیار طلا در همدان را بهترین راهکار به منظور نظارت بر میزان عیار طلا و استاندارد بودن آن در بخش تولید و عرضه دانست و در پایان سخنان خود اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از هفته آینده به عموم هم‌استانی‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود که برای اطمینان از وزن و عیار طلای خود در چه روزهایی می‌توانند به اداره کل استاندارد همدان مراجعه کنند.

انتهای پیام/89002/و40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول