اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد همدان خبر داد

ابطال 5 پروانه استاندارد در همدان

مدیرکل استاندارد همدان از ابطال پنج پروانه کاربرد علامت استاندارد در خردادماه سال‌جاری خبر داد.

ابطال 5 پروانه استاندارد در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد همدان، فرهاد تیموری به بیان اقدامات و بازرسی‌های انجام شده از سوی این اداره کل در راستای کنترل استمرار کیفیت کالاهای تولیدی در استان پرداخت و گفت: در راستای اطمینان از اینکه واحدهای تولیدی دارای پروانه استاندارد، طی سال محصولات خود را با کیفیت لازم تولید می‌کنند یا خیر، هر ماهه چندین مورد بازرسی فنی و نمونه‎برداری تصادفی از خط تولید واحدهای تولیدی زیر پوشش این اداره کل صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: پروانه استاندارد پنج واحد تولیدی استان در خردادماه سال‌جاری به ‌دلایل مختلف از قبیل رعایت نکردن استاندارد‌های ملی مربوطه و تولید محصولات با کیفیت پایین‌تر از حد استاندارد، عدم وجود مدیر کنترل کیفیت تایید صلاحیت شده و تعطیلی مستمر واحد تولیدی ابطال شده است.

مدیرکل استاندارد همدان با تاکید بر اینکه‌ عدم رعایت ویژگی‌های استانداردهای اجباری توسط واحدهای تولیدی مشمول پیگرد قانونی و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد است، گفت: کاربرد علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد تولید‌کننده یا ارائه‌کننده محصول به رعایت ضوابط و موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استانداردهای ملی است.

وی ادامه داد: بر این اساس، تولید، تمرکز، ‌توزیع و فروش کالاهای مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.

تیموری اظهار داشت: پروانه کاربرد علامت استاندارد فرآورده های فوق در جلسه کمیته علایم صدور، تمدید و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد واحدهای تولیدی استان که در خردادماه سال‌جاری و با حضور کارشناسان ذیربط ، در اداره کل استاندارد استان همدان برگزار گردید، ابطال شده است.

وی در پایان از شهروندان خواست: در راستای حمایت از تولیدکنندگان کالای استاندارد و تامین حقوق خود علاوه بر خودداری از خرید محصولات تولیدی واحدهای بدون پروانه استاندارد با مشاهده هرگونه تخلف مراتب را برای بررسی و اقدام قانونی از طریق شماره تماس 1517 به اداره کل استاندارد استان همدان اطلاع دهند.

انتهای پیام/89002/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول