اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت نظارت بر انتخابات استان بوشهر:

بررسی اعتراض کاندیداهای شوراهای اسلامی

دبیر هیئت نظارت بر انتخابات استان بوشهر گفت: اعتراضات کاندیداهای شوراهای اسلامی در استان بوشهر در شهرها و روستاها بررسی شد، اما هیچ تخلف تعمدی مشاهده نشد.

بررسی اعتراض کاندیداهای شوراهای اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد بعدازظهر امروز در نشست با خبرنگاران استان بوشهر اظهار داشت: انتخابات در این استان با شور وصف‌ناپذیری با خلق حماسه سیاسی برگزار شد که موجب عزتمندی ایران اسلامی شد.

وی افزود: این حضور حداکثری اقتدار نظام در دنیا را ارتقا داد و موجب افزایش ضریب ایمنی ایران اسلامی در نظام بین‌الملل شد.

دبیر هیئت نظارت بر انتخابات استان بوشهر با اشاره به اینکه صحت انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان تأیید شد، افزود: انتخابات شوراهای اسلامی که نظارت آن بر عهده هیئت عالی نظارت که مرکب از سه نماینده مردم استان است، قرار داده شد.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه برگزاری دو انتخابات همزمان به عنوان تجربه اول مزایا و معایبی به همراه داشت، ابراز داشت: مزایای همزمانی برگزاری دو انتخابات، ضمن اینکه کاهش هزینه‌کرد بیت‌المال را به دنبال داشت، فضا را برای برگزاری دو انتخابات فراهم کرد.

وی، برپایی دو انتخابات توسط یک هیئت اجرایی را موجب خستگی و مشکلاتی برای آنان دانست و اذعان داشت: این خستگی‌ها در شمارش آراء اشتباهات به صورت سهوی ایجاد کرد که در بازشماری آراء تغییری در جابجایی افراد اصلی و علی‌البدل نداد.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتراضات برخی نامزدهای شورای شهر بوشهر و برازجان بر این انتخابات، خاطرنشان کرد: اشتباهاتی که ناشی از جهت‌گیری هیئت‌های اجرایی باشد در انتخابات نداشتیم و برخی اشتباهات سهوی به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی هیئت‌های اجرایی به‌وجود آمده ‌است.

وی با بیان اینکه سلامت انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان مشهود است، افزود: اگر مشکلی در انتخابات شوراهای اسلامی مشاهده شده، سهوی بوده که با دقت کامل رسیدگی می‌شود.

موسوی‌نژاد از صحت انتخابات شوراها در شهرستان‌های عسلویه، دیر، کنگان و دیلم  خبر داد و گفت: در این شهرستان‌ها هیچ‌گونه اعتراضی نداشتیم که صحت انتخابات در این شهرستان‌ها تأیید شد.

دبیر هیئت نظارت بر انتخابات استان بوشهر گفت: در شهرستان جم تنها در یک روستا به نام «تشان» اشتباهاتی وجود داشته که رسیدگی شد و در شهر آباد تنگستان نیز با بازشماری آرا مسئله مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی بیان کرد: در شهرستان دشتی نیز با بررسی هیئت نظارت انتخابات، صحت انتخابات مورد تأیید قرار گرفت و در شهرستان گناوه نیز با رسیدگی به وضعیت روستای پوزه‌گاه این انتخابات تأیید شده است.

وی افزود: در شهرهای برازجان و بوشهر نیز به دلیل اعتراضات برخی نامزدها شاهد بازشماری صندوق‌ها هستیم.

موسوی‌نژاد ابراز داشت: با وجودی که اعتراضات معترضین بدون هیچ مستنداتی ارائه شده، اما به دلیل اینکه شبهات برطرف شود نسبت به بازشماری صندوق‌ها اقدام کرده‌ایم و تاکنون 5 صندوق در بوشهر و 4 صندوق در برازجان بازشماری شده‌اند.

دبیر هیئت نظارت انتخابات شوراهای استان بوشهر اذعان کرد: بازشماری صندوق‌ها در افراد اصلی و علی‌البدل تأثیری نداشته و برای اطمینان بیشتر 5 صندوق جدید در بوشهر و 6 صندوق جدید در برازجان از فردا بازشماری می‌شوند.

وی با بیان اینکه انتخابات بوشهر به هیچ وجه ابطال نمی‌شود، یادآور شد: امکان تغییر و جابجایی افراد اصلی و علی‌البدل وجود دارد ولی امکان ابطال انتخابات وجود ندارد.

انتهای پیام/66006/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول