اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2/ شهرداری گرگان و دادگستری گلستان رو در روی یکدیگر

شورای شهر گرگان به دلیل عدم پلمب شهربازی گرگان مقصر است

موضوع اجرا و یا عدم اجرای حکم دادگاه مبنی بر پلمب شهربازی گرگان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر گرگان مطرح و اعضای شورا را به رویارویی با یکدیگر واداشت.

شورای شهر گرگان به دلیل عدم پلمب شهربازی گرگان مقصر است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، یک عضو شورای اسلامی شهر گرگان در پانصد و بیست و ششمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر گرگان اظهار داشت: در اجرای قانون نباید با کسی تعارف کرد، قرارداد محمدرضا قدیمی با شهرداری گرگان پایان یافته و وی باید زمین شهربازی را به شهرداری تحویل دهد.

فائزه عبداللهی گفت: این شهربازی قرار بود سال گذشته پلمب شود، اما برخی از افراد گفتند چون فصل گرماست و مراجعه مردم و مسافران زیاد است در فصل سرما پلمب شود.

وی با طرح این پرسش که چرا فصل پاییز و زمستان سال گذشته شهربازی گرگان پلمب نشد؟ افزود: چرا هرگاه تصمیم به پلمب کردن شهربازی گرفته می‏شود برخی از افراد می‏گویند فصل گرماست و باید در فصل سرما پلمب شود و آنگاه در فصل سرما هم بی‏‎تفاوت از کنار آن رد می‏‎شوند؟

چرا شهربازی گرگان پاییز و زمستان سال گذشته پلمب نشد؟

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر وظیفه نظارتی دارد و نباید در اینگونه مسائل کوتاه بیاید.

عبداللهی ادامه داد: طبق نظر کارشناسان اداره کل استاندارد استان گلستان وسایل شهربازی گرگان غیراستاندارد هستند و این شهربازی باید پلمب شود.

وی با طرح این پرسش که چه کسی پاسخگوی نادیده گرفتن قانون است؟ بر اجرای قوانین و مقررات تاکید کرد و گفت: اداره کل استاندارد با تشخیص غیراستاندارد بودن وسایل شهربازی گرگان باید نسبت به پلمب آن اقدام کند.

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان ابراز داشت: طبق تصمیم شورای اسلامی شهر، شهربازی باید در پایان قرارداد که سال 1391 بود پلمب می‏شد، چرا اینکار انجام نشد؟

 

شهربازی ناهارخوران گرگان

عکس هوایی شهربازی ناهارخوران گرگان

مگر شورای اسلامی شهر مسئولیت حفاظت از شهربازی را برعهده دارد؟

عبداللهی همچنین از معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گلستان به دلیل هشدار به اعضای این شورا در خصوص مسئولیت حفاظت از وسایل و تجهیزات شهربازی در صورت پلمب شدن آن انتقاد کرد و گفت: مگر شورای اسلامی شهر مسئولیت حفاظت از شهربازی را برعهده دارد که یک مقام قضایی اینگونه درباره اعضای آن نظر می‌دهد؟

وی بر اجرای حکم دادگاه عمومی گرگان مبنی بر تخلیه و پلمب شهربازی این شهر اصرار و تاکید کرد: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان نمی‏تواند حکم مقام قضایی را لغو و یا بنا به دلایلی مانع اجرای آن شود و یا حتی بدون دلایل قانونی اجرای آن را به تاخیر بیندازد.

اعضای شورای اسلامی شهر گرگان به دلیل عدم پیگیری اجرای قانون مقصرند

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان نیز بر اجرای قانون تاکید کرد و گفت: شهرداری گرگان موظف به اجرای حکم دادگاه است و اعضای شورای اسلامی شهر گرگان نیز به دلیل عدم پیگیری اجرای قانون مقصرند.

حسین ربیعی با انتقاد از نامه شعبانی معاون دادگستری کل استان گلستان که در آن به اعضای شورای اسلامی شهر گرگان در خصوص مسئولیت حفاظت از وسایل و تجهیزات شهربازی در صورت پلمب شدن آن هشدار داده، انتقاد کرد و بیان داشت: حفاظت از وسایل و تجهیزات شهربازی ربطی به شهرداری و شورای شهر ندارد.

شورای شهر و شهرداری گرگان پایبند به قراردادها نیستند

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان نیز اعتراف کرد: شورای شهر و شهرداری گرگان پایبند به قراردادها نیستند، اگر قراردادها اجرا شوند پیمانکار و کارفرما ضرر نمی‌کنند.

ناصر گرزین با تاکید بر اینکه اگر قرارداد به نفع شهروند است باید اجرا شود، افزود: مشکل اینجاست که خود را فراتر از قانون و قرارداد می‌دانیم.

وسایل شهربازی گرگان طبق نظر اداره کل استاندارد غیراستاندارد هستند

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان نیز پیش از پایان پانصد و بیست و ششمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی این شهر با یکی از مسئولان اداره کل استاندارد استان گلستان تماس گرفت و نظر وی را در خصوص وسایل شهربازی گرگان جویا شد.

عبدالرضا چراغعلی به نقل از این مقام مسئول در اداره کل استاندارد استان گلستان گفت: از 10 وسیله موجود در شهربازی گرگان سه وسیله نقص بحرانی دارند و هفت وسیله دیگر دارای نقص هستند.

وی ابراز داشت: طبق این نظر، وسایل شهربازی گرگان غیراستاندارد هستند و در فصل گرما که محل مراجعه جمع زیادی از مردم است، باید پلمب شود.

در عین حال علیرضا لیاقی مسئول امور مالی شهرداری گرگان، در غیاب کریمی شهردار گرگان، در پانصد و بیست و ششمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی این شهر از قرارداد شهرداری با محمدرضا قدیمی دفاع و تاکید کرد: دادگاه نمی‎تواند قرارداد قانونی را لغو کند.

***

طبق آنچه که گفته شد قرارداد شهربازی گرگان به طرفیت محمدرضا قدیمی و شهرداری گرگان اوایل سال 1391 پایان یافته و شورای اسلامی شهر گرگان هم رای به پلمب شدن آن داده بود، اما بنا به دلایلی که مشخص نیست با وجود گذشت یک سال شهربازی فوق به صورت غیرقانونی در حال فعالیت است.

از سوی دیگر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گلستان نیز در نامه‎ای بدون ذکر دلایل حقوقی و قانونی بدون توجه به ضرورت اجرای حکم مقام قضایی و خطرات احتمالی استفاده شهروندان از وسایل شهربازی، خواستار تعویق زمان اجرای حکم شد.

حال این سئوالات مطرح می‏شوند: مسئول پلمب کردن شهربازی گرگان کیست؟ آیا اداره‏ کل استاندارد استان گلستان و شورای اسلامی شهر گرگان فقط وظیفه نظارتی دارند؟ آیا نظرات کارشناسی آنها ضمانت اجرایی دارد؟ آیا اداره‏‎کل استاندارد استان گلستان می‏‎تواند موضوع غیراستاندارد بودن وسایل شهربازی گرگان و غیرقانونی فعالیت آن را به اطلاع دادگاه برساند و رای تخلیه و پلمب آن را دریافت کند؟ اگر چنین وظیفه‏‎ای دارد آیا به وظیفه خود عمل کرده است؟ اگر به وظیفه خود عمل کرده چرا تاکنون شهربازی گرگان تخلیه و پلمب نشده است؟ و اگر هم به وظیفه قانونی خود عمل نکرده است دلایل آن را ذکر کند. 

چرا شهرداری گرگان با وجود تاکید شورای اسلامی شهر مبنی بر غیرقانونی بودن فعالیت شهربازی گرگان اصرار بر قانونی بودن آن دارد؟ آیا شهرداری قرارداد دیگری را بدون اجازه شورا با محمدرضا قدیمی امضاء کرده یا اینکه اعضای شورای شهر گرگان از مصوبه خود بی‏خبر هستند؟ در ضمن اگر قرارداد شهربازی گرگان طبق نظر مسئول امور مالی شهرداری قانونی است پس چرا شهرداری گرگان طی دادخواستی به دادگاه عمومی این شهرستان درخواست صدور حکم تخلیه را داد؟

چرا کلاتی، عضو شورای اسلامی شهر گرگان در خصوص فعالیت شهربازی دو پهلو موضع‎گیری می‏کند؟ چرا وی از یک‎سو به شهردار گرگان نامه می‎نویسد و از وی درخواست می‏کند که اجرای حکم دادگاه را به تاخیر بیندازد و از سوی دیگر پلمب کردن شهربازی را وظیفه اداره‏‎کل استاندارد می‏‎داند و خواهان اجرای حکم توسط این اداره کل می‎شود؟!

چرا شهرداری گرگان به اعتراف اعضای شورای اسلامی این شهر به قراردادها پایبند نیست؟ چرا اعضای شورای اسلامی شهر گرگان به اعتراف خود اعضاء به وظیفه نظارتی خود عمل نمی‏‎کنند؟

چرا شهربازی گرگان در پاییز و زمستان سال گذشته پلمب نشد؟ حامیان پشت پرده محمدرضا قدیمی مدیر شهربازی گرگان، چه کسانی هستند که موضوع پلمب شدن شهربازی را به یک موضوع پر کش و قوس تبدیل کرده و به گونه زمینه‎چینی می‎کنند که این موضوع در فصل تابستان مطرح شود تا از این طریق بهانه‎ای برای فعالیت غیرقانونی و غیراستاندارد شهربازی گرگان داشته باشند؟

و بالاخره اینکه چه کسی مسئول حفاظت از جان مردم است؟

انتهای پیام/‌83003/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول