اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز:

شورای شهر، شیراز را در خور مردم فرهیخته آن بسازد

امام جمعه شیراز گفت: شورای شهر شیراز باید فضای گردشگری مذهی و پزشکی را در سومین حرم اهل‌بیت (ع) ایجاد و شهری را در خور شان مردم فرهیخته این دیار فراهم کند.

شورای شهر، شیراز را در خور مردم فرهیخته آن بسازد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در دیدار اعضای منتخب شورای شهر شیراز با وی اظهار داشت: به‌خاطر قرار گرفتن شیراز در شمال خلیج فارس، همواره استکبار جهانی به این شهر چشم‌داشت و سعی داشت با سلطه بر آن خلیج فارس را در اختیار خود گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سفر مبارکشان به استان فارس به این موضوع اشاره کردند که دو حرکت همزمان در دوران پهلوی برای مهار کردن دین در شیراز انجام شد، یکی مقابله با اعتقادات و مقدسات مردم و دوم ترویج لاابالی‌گری بود.

ایمانی اضافه کرد: این کار بیش از سه دهه طول کشید که باید با برنامه‌ریزی ناهنجاری‌های ایجاد شده توسط دشمن را از میان برداشت.

امام جمعه شیراز خطاب به اعضای شورای شهر شیراز بیان داشت: امروز این شهر به دست شما سپرده شده است و مسئولیت شورای شهر، متبلور ساختن استعدادهای عظیم و توان‌های بالقوه شیراز است و باید در خور شأن مردم تلاش شود.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: به منظور انجام این مسئولیت مهم باید شبانه‌روزی تلاش کرد و زمانی برای کارهای حزبی و حاشیه‌ای باقی نمی‌ماند و لازم است تمام توان در متبلور کردن استعدادها به‌کار گرفته شود.

ایمانی با بیان اینکه پیش از هر مسئله‌ای باید به فرهنگ توجه شود زیرا فرهنگ مهمترین مسئله است، تصریح کرد: اگر به مسائل فرهنگی توجه نکنیم، کارهای عمرانی نتیجه معکوس می‌دهد و کارهای عمرانی در خلاف مسیر اهداف دینی، اسلامی و انسانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس خاطرنشان کرد: فضای سومین حرم اهل بیت که رهبر معظم انقلاب برای شهر شیراز گشودند فضایی بسیار مبارک و ارزشمند است و فرمودند که باید حرم‌های مطهر شیراز کانون توجه باشد و از هر گونه اعتباری برای توسعه آنها استفاده شود.

ایمانی اضافه کرد: ما باید الزامات این کار را به‌وجود آوریم و شورای شهر مقدس شیراز این مسئولیت را عهده‌دار است که در برنامه‌ریزی‌ها این موضوع را مد نظر قرار دهد، همچنین مسئولان استان و شهر نیز در این امر شورای شهر را حمایت کنند.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنانش ابراز داشت: به‌خاطر نزدیکی شیراز با خلیج فارس مردم شیراز از قدیم‌الایام بر اساس بازرگانی تامین معاش می‌کردند و در مواردی تلاش‌هایی برای سرمایه‌گذاری در امر اشتغال از طریق بازرگانان در شیراز انجام گرفته است.

ایمانی ادامه داد: این سرمایه‌گذاری‌ها تا اندازه‌ای باید مورد توجه باشد که مایحتاج را برآورده کند اما نباید تمام همت ما سرمایه‌گذاری در تجارت باشد بلکه باید ایجاد شغل منبعث از تولید باشد چراکه تولید، شغل پایدار ایجاد می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس تصریح کرد:  شیراز به‌خاطر سوابق و مفاخر قبل و بعد از اسلام، همیشه مورد توجه گردشگران بوده و به عنوان قطب گردشگری است و ما باید گردشگری مذهبی را فراهم و با ایجاد تسهیلات، فضا را برای زائران آماده کنیم تا شیراز مانند مشهد و قم مورد توجه زائران سراسر کشور قرار گیرد.

ایمانی با یادآوری جایگاه بسیار بالای شیراز در امر پزشکی و پیوند اعضا، بیان کرد: شورای شهر باید با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، فضای گردشگری پزشکی را نیز فراهم کند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس با اشاره به برنامه‌های فرهنگی، مذهبی صورت گرفته در ایام نوروز امسال که فضای گردشگری باستانی استان را با عطر معنویت همراه کرد، اظهار داشت: ما می‌توانیم فضای گردشگری باستانی را در راستای اهداف جامعه اسلامی خودمان تعریف کنیم.

ایمانی سلامت انتخابات 24 خرداد را مدیون نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و ابراز داشت: این انتخابات به خوبی و با آرامش و امنیت کامل برگزار شد و قانون به شکل زیبا و جدی بر انتخابات حاکم بود.

در ابتدای این جلسه برخی از منتخبان شورای شهر شیراز به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/2448/ق/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول