اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد کشور:

طرح تحول ساختار کمیته امداد به یک راهبرد تبدیل شده است

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد کشور گفت: مبانی طرح تحول ساختار کمیته امداد اکنون بعد از تحقیقات و کارهای کارشناسانه به یک راهبرد تبدیل شده است.

طرح تحول ساختار کمیته امداد به یک راهبرد تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عباس پالیزبان عصر امروز در افتتاحیه همایش آموزشی توجیهی ارزیابی عملکرد و سنجش بهره‌وری کارکنان برنامه‌ریزی و فناوری کمیته امداد که با حضور پنج استان کشور به مدت سه روز با میزبانی کمیته امداد کردستان در سنندج برگزار می‌شود، اظهار کرد: بحث تحول در امداد از سال 86 عملیاتی و اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه تحقق منویات رهبری در مورد نحوه مدیریت در این نهاد مقدس از مهم‌ترین اهداف تغییر ساختار کمیته امداد بود، بیان داشت: کمیته امداد باید با برنامه‌ریزی مشخص حرکت کنند و در اجرای هر برنامه‌ای پیش‌بینی دقیقی از آینده آن داشته باشد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد تصریح کرد: ما در کمیته امداد در گذشته نیز برنامه داشتیم ولی متاسفانه این برنامه‌ها هیچ ارتباط تنگا‌تنگی با اجرا نداشت.

پالیزبان در مورد تدوین برنامه پنج ساله توسعه کمیته امداد نیز اظهار کرد: به دلیل کامل نبودن اسناد برنامه در زمان تدوین سند پنج ساله امداد با مشکلاتی مواجه بودیم که خوشبختانه با تلاش‌های خوبی که در این راستا صورت گرفت در کوتاه‌ترین زمان این سند تدوین و در سطح استان‌ها نیز محقق شد.

وی با بیان اینکه مراحل تدوین، برنامه‌ریزی و مطالعه طرح تحول ساختاری کمیته امداد در مدت سه سال انجام شده است، مهم‌ترین دلیل این مطالعه طولانی را رسیدن به وضعیت مطلوب با حداقل اشکالات و حداکثر اجماع عمومی دانست.

وی خاطرنشان کرد: به منظور تعالی در عرصه خدمت‌رسانی به اقشار کم بضاعت جامعه به ناچار باید در شیوه‌ها، ساختار و تشکیلات بازنگری جدی شود.

پالیزبان مهمترین اهداف و برنامه های تحول ساختار تشکیلاتی کمیته امداد را تبیین کرد و افزود: توسعه مردمی کمیته امداد، جوان گرایی و بهره‌گیری از امکانات و تکنولوژی‌های روز عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: توجه به برنامه و چشم‌انداز 20 ساله قبل از تدوین سند 5 ساله توسعه امداد مورد توجه و با در نظر گرفتن نسبت و وظایفی که امداد باید در مسیر تحقق سند چشم انداز 20 ساله انجام می‌داد سند توسعه پنج ساله در این نهاد تدوین شد.

وی تصریح کرد: کمیته امداد همواره و هم‌زمان با تدوین و تصویب برنامه‌های پنج ساله توسعه کشور اقدام به تدوین برنامه پنج ساله نموده است و این برنامه نیز در امتداد تهیه و تدوین چهار برنامه پنج ساله قبلی تنظیم شده و مبنای برنامه‌ها و فعالیت‌ها طی سال‌های90 تا 95 خواهد بود.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد نداشتن سند ارزش‌های محوری و نقشه استراتژی برای برنامه‌ها را از جمله مشکلات در این حوزه در امداد عنوان کرد و بیان داشت: اسناد برنامه‌های راهبردی امداد در حال حاضر کاملا آماده است.

پالیزبان افزود: برای تدوین برنامه استانی فرصت زیادی نداشتیم ولی خوشبختانه با همدلی و مشارکت استان‌ها بنیان سند ارزش‌های محوری امداد در استان‌ها نیز ریخته شد.

وی با بیان اینکه ارتباط بین برنامه و اجرا در این نهاد در طول سال‌های گذشته زیاد روشن نبود، اضافه کرد: این مشکل را حل کردیم و ارتباط معناداری در بین برنامه 20 ساله، برنامه پنج ساله و برنامه سال بودجه‌ای کمیته امداد برقرار کردیم.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد خاطرنشان کرد: الان در نقطه‌ای هستیم که هدف برنامه بلندمدت و کوتاه مدت مشخص و با برنامه‌ریزی به جلو حرکت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اگر نگاه فنی و علمی به کارمندان نداشته باشیم نمی‌توانیم به اهداف چشم‌انداز مورد هدف برسیم.

وی با بیان اینکه مدیریت برنامه‌ای یک سری ساختارها و مولفه‌ها دارد که باید در این راستا حرکت شود، افزود: این کار پیشینه‌ای در نهادهای حمایتی همچون امداد ندارد و تحقق اهداف این طرح با توجه به نو بودنش نیاز به تعامل و همفکری همه شاخه‌ها دارد.

وی در پایان از استان کردستان به عنوان استان پایلوت در اجرای این طرح نام برد و گفت: در این دوره آموزشی شاخص ارزیابی عملکرد هر واحد امداد در کردستان ارزیابی و شما نیز بعد از آموزش باید این کار را در استان‌های خود پیاده کنید.

انتهای پیام/79002/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول