اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

تور اردبیل‌گردی بعد از ماه مبارک رمضان مجدد فعال می‌شود

شهردار اردبیل گفت: تور اردبیل‌گردی که یک هفته‌ای است در اردبیل راه افتاده بعد از توقف یک ماهه در ایام ماه مبارک رمضان، از 18 مردادماه مجدد فعالیت خواهد کرد.

تور اردبیل‌گردی بعد از ماه مبارک رمضان مجدد فعال می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری صبح امروز در جریان بازدید از نحوه خدمت‌رسانی به هموطنان و میهمانان تابستانی در اولین تور تابستانه اردبیل‌گردی در اردبیل اظهار داشت:‌ تور رایگان اردبیل‌گردی مسافران و گردشگران تابستانی را با جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی کهن شهر اردبیل، پایتخت گردشگری ایران اسلامی آشنا می‌سازد.

وی عنوان کرد: تور رایگان اردبیل‌گردی توسط شهرداری اردبیل و با همکاری ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، محیط زیست استان، اوقاف و امور خیریه استان و انجمن صنفی راهنمایان تور استان برگزار می‌شود که مسافران می‌توانند برای ثبت نام در این تور به محوطه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی مراجعه کنند و امیدواریم در طول برگزاری این تور رضایت خاطر میهمانان را فراهم کنیم.

شهردار اردبیل افزود: تور اردبیل‌گردی همه روزه از ساعت 4 الی 8 بعدازظهر جهت معرفی جاذبه‌های گردشگری، آثار و محله‌های تاریخی و اماکن دیدنی و تفریحی شهر اردبیل دایر بوده تا بتوانیم بیش از گذشته در معرفی قابلیت‌های گردشگری استان و شهر اردبیل گام برداریم و مطمئناً این اقدام موجب افزایش ماندگاری مسافران در شهر اردبیل خواهد بود تا تمامی شهروندان از عایدات مثبت و منافع مادی و اقتصادی حضور گردشگران در این شهر بهره‌مند شوند.

بدری همچنین از تداوم برگزاری تورهای رایگان اردبیل‌گردی تا آغاز ماه مبارک رمضان خبر داد و ادامه داد: بعد از ماه مبارک رمضان نیز مجدداً برای برگزاری این تورها جهت استفاده مسافران تابستانی برنامه خواهیم داشت.

تور رایگان اردبیل‌گردی که از همان روز اول مورد استقبال مسافران تابستانی شهر اردبیل قرار گرفت، با استفاده از چهار دستگاه اتوبوس که از سوی شهرداری اردبیل به این امر اختصاص داده شده است با همراهی یک راهنمای تور، مسافران را با اماکن گردشگری، تاریخی، فرهنگی، مذهبی و طبیعی شهر اردبیل آشنا می‌سازد.

مسجد جمعه اردبیل (مسجد جامع عتیق)، رودخانه بالیقلو و پل‌های تاریخی محدوده این رودخانه مربوط به عصر صفوی، دریاچه شورابیل، موزه حیات وحش استان اردبیل، بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و بقعه مطهر امامزاده صالح(ع) از جمله مکان‌هایی می‌باشد که در تور تابستانه اردبیل‌گردی به صورت رایگان مورد بازدید مسافران و گردشگران شهر اردبیل قرار می‌گیرد.

در طول بازدید گردشگران از اماکن تاریخی و گردشگری در این تور ضمن ارائه توضیحات لازم در خصوص این اماکن به مسافران، برخی حوادث و شخصیت‌های تاریخی تأثیر‌گذار در سرنوشت کشور که از شهر اردبیل برخاسته‌اند نظیر شاه اسماعیل صفوی و همچنین داستان‌های قدیمی و شیرین موجود در فرهنگ شفاهی منطقه و شهر اردبیل همچون داستان «سارای» توسط راهنمای تور در جمع مسافران نقل می‌شود.

انتهای پیام/62007/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول