اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت گردشگری اردبیل خبر داد

آغاز تور رایگان اردبیل‌گردی از امروز

سرپرست معاونت گردشگری ادار‌ه‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از آغاز اجرای تور رایگان اردبیل‌گردی از امروز تا پایان تابستان خبر داد.

آغاز تور رایگان اردبیل‌گردی از امروز

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قادر تقی‌زاده عصر امروز در مراسم آغازین این طرح در اردبیل اظهار داشت: در نوروز امسال تور رایگان اردبیل‌گردی با همت و مشارکت دستگاه‌های مختلف از جمله میراث فرهنگی، شهرداری اردبیل، حفاظت محیط زیست، اوقاف و امور خیریه و انجمن صنفی راهنمایان تور استان برگزار شد.

وی تصریح کرد: به جهت استقبال بی‌نظیر مسافران و گردشگران ورودی به استان تصمیم گرفتیم تا این طرح را در تابستان نیز اجرا کنیم تا علاقمندان بیشتر و بهتر بتوانند از این ظرفیت بهره کامل و کافی را ببرند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به مصوبه ستاد تسهیلات سفرهای استان در این خصوص خاطرنشان کرد: با همت شهرداری اردبیل اتوبوس‌هایی برای بازدید گردشگران از جاذبه‌های استان در نظر گرفته شده و پذیرایی مختصری نیز از گردشگران صورت گرفته و بسته‌های فرهنگی در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با اداره‌کل حفاظت محیط زیست، اضافه کرد: گردشگران از موزه تاریخی اردبیل بازدید می‌کنند و اطلاعات لازم در مورد این موزه توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به جنبه‌های معنوی این تور، بیان کرد: گردشگران در طول بازدیدهای برنامه‌ریزی شده مقبره امامزاده صالح در اردبیل را زیارت کرده و از اثرات معنوی آن نیز برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست معاونت گردشگری اردبیل گفت: بازدید از ثبت جهانی مجموعه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و آشنایی با سلسله صفویه و آثار معماری این مجموعه ارزشمند از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای گردشگران است.

تقی‌زاده یادآور شد: ‌با هماهنگی با انجمن صنفی راهنمایان گردشگری، اعضای این انجمن در طول مسیر در نظر گرفته شده توضیحات خود را به شکل جامع و کامل از جاذبه‌های گردشگری استان به ویژه جاذبه‌های اردبیل ارائه می‌کنند و نقشه استانی، شهرستانی و لیست جاذبه‌ها را در قالب بروشور به مسافران ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه این تورها تا آغاز ماه مبارک رمضان همه روزه از مقابل مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی بعد از ثبت‌نام انجام می‌شود، افزود:‌ در صورت افزایش تقاضا هماهنگی‌های لازم برای افزایش تعداد تورها و برگزاری آن در دو نوبت صبح و بعدازظهر بعد از ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.

تقی‌زاده در پایان تصریح کرد: بازدید از آثار تاریخی مسجد جمعه اردبیل، بازدید از منطقه نمونه گردشگری دریاچه شورابیل و پل‌های تاریخی از دیگر جاذبه‌های در نظر گرفته شده در بسته تور رایگان اردبیل‌گردی است.

انتهای پیام/62004/ذ30/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول