اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی قزوین:

کاهش تصدی‌گری دولت موجب توسعه گردشگری می‌شود

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین گفت: کاهش تصدی‌گری دولت و ایجاد مشارکت در امر گردشگری توسعه و رونق این صنعت را به همراه دارد.

کاهش تصدی‌گری دولت موجب توسعه گردشگری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، حمید‌رضا قاسمی گفت: مشارکت و همراهی مردم در همه‌ زمینه‌ها می‌تواند نتایج مطلوبی به همراه داشته باشد.

وی افزود: با آماده‌سازی بسترهای قانونی از سوی بخش دولتی و واگذاری آن به متولیان بخش خصوصی می‌توانیم به اهداف بلند‌مدت سازمان که کسب موفقیت در توسعه و رونق این صنایع است، دست یابیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین با اشاره به روند کاهش تصدی‌گری دولت در امور اجرایی عنوان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص واگذاری امور کشوری که قابلیت اجرای آن از سوی بخش خصوصی وجود دارد را سرلوحه کار اجرایی این اداره قرار داده‌ایم و امیدوارم با تلاش و کوشش بتوانیم این امر مهم را اجرایی کنیم.

قاسمی تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین به عنوان دستگاه اجرایی متولی صنعت گردشگری و صنایع‌دستی در اجرای مصوبات دولت و وظایف مقرر در قانون برنامه پنجم توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و سایر قوانین و مقررات ناظر بر واگذاری امور تصدی‌گری دولت به بخش خصوصی همراه با سایر دستگاه‌های اجرایی در این مسیر گام بر می‌دارد.

وی ادامه داد: پس از انجام بررسی‌های کارشناسی قسمتی از اموری که در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی از سوی این اداره کل اجرا شده است را به متولیان اصلی آن می‌سپارد تا در راستای رشد و توسعه این صنعت از قابلیت‌های بخش خصوصی به طور کامل بهره‌برداری کند.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین عنوان کرد: طبق مصوبه هیئت وزیران،‌ امور تصدی‌گری سازمان میراث فرهنگی، ‌صنایع‌دستی و گردشگری مجوز ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تأسیسات گردشگری و نظارت بر فعالیت آن‌ها، مجوز تأسیس و نظارت بر فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی، ‌سیاحتی، جهانگردی، صدور جواز تأسیس و پروانه تولید کارگاه‌های هنرهای سنتی و بازارهای صنایع‌دستی را شامل می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با واگذاری این امور به تشکل‌های صنفی بتوانیم از ظرفیت‌های تخصصی در امر گردشگری و صنایع‌دستی استفاده کنیم.

انتهای ‌پیام/77012/م/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول