اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری زاهدان:

شهر زاهدان کمبود تاکسی دارد

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری زاهدان گفت: با توجه به گسترش شهر و افزایش جمعیت زاهدان، تعداد تاکسی موجود کافی نیست.

شهر زاهدان کمبود تاکسی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی شهرداری زاهدان، خدابخش کوهکن در زمینه نحوه خدمات‌رسانی این سازمان اظهار داشت: هم‌اکنون سازمان تاکسیرانی از طریق سه هزار و 141 خودروی تاکسی اعم از خودروی ون و سواری مشغول ارائه خدمات به شهروندان است که با توجه به گسترش شهر و افزایش جمعیت، کمبودهایی در این زمینه احساس می‌شود. 

وی در مورد تعداد تاکسی‌های موجود در سطح شهر، افزود: با توجه به تعداد تاکسی‌های موجود و جمعیت شهر زاهدان باید به ازای هر 100 نفر یک خودروی تاکسی باشد، اما در حال حاضر به ازای هر 178 نفر یک تاکسی وجود دارد. 

این مسئول، مشکلات مالی را عمده‌ترین عامل این نقیصه عنوان کرد و بیان داشت: عدم تأمین منابع مالی نه تنها باعث به وجود آمدن مشکلاتی در بحث ارائه خدمات به شهروندان شده، بلکه باعث شده حتی نتوانیم به عزیزان و همکاران تاکسی‌دار و تاکسیران خدمات شایسته‌ای در زمینه‌های رفاهی ارائه دهیم. 

کوهکن در ادامه به موضوع ثبت‌نام وانت بارهای شهری در سایت مدیریت سوخت کشور اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای قانون توسعه حمل و نقل و مدیریت سوخت، آیین‌نامه‌ای تحت عنوان مدیریت حمل و نقل و بار و مسافر در شهر و حومه مصوب 20خرداد 88 با هدف تأمین هرچه بیشتر رفاه، امنیت، جابه‌جایی کالا و بار ابلاغ شد که در مرحله اول این طرح نسبت به شناسایی و ثبت‌نام هفت هزار و 542 خودروی وانت اقدام شد. 

وی اذعان کرد: مرحله اول این طرح فقط برای شناسایی خودروهای مورد نظر بود، اما ثبت‌نام در مرحله دوم این طرح که برای ساماندهی خودروها در نظر گرفته شد، از ابتدای سال‌جاری شروع شده و تاکنون یک‌هزار و 263 خودرو در سایت ناوگان بار ثبت‌نام شدند که ضمن درج کد رهگیری و پس از انجام سایر مراحل قانونی آن نسبت به صدور پروانه اشتغال برای راننده (اصلی و کمکی) اقدام شده است. 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری زاهدان، هدف از اجرای این طرح را ارتقای کیفی خدمات و اطمینان شهروندان نسبت به استفاده از وانت بارهای تحت پوشش سازمان تاکسیرانی عنوان کرد. 

کوهکن ابراز داشت: برای ثبت‌نام در این طرح شرایطی مشابه شرایط تاکسی‌های سواری از قبیل داشتن گواهینامه 2ب، کارت پایان خدمت، تاهل و... در نظر گفته شده و تنها برای آن دسته از خودروهایی که مالکین آنها واجد شرایط لازم بوده‌اند کد رهگیری و مجوز فعالیت صادر شده است. 

وی ادامه داد: دلیل اصلی عدم استقبال گسترده برای ثبت‌نام در مرحله دوم، عدم احراز صلاحیت تعداد زیادی از مالکان این خودروها بوده است. 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در خصوص عواقب ناشی از عدم ثبت‌نام در سایت مذکور، متذکر شد: با توجه به اینکه مهلت ثبت‌نام تا پایان تیرماه سال‌جاری خواهد بود، چنانچه مالکین خودروهای وانت نتوانند در این طرح شرکت کنند، قطعاً با مشکلاتی جدی از قبیل کاهش و یا حذف سهمیه سوخت و مسائل مربوط به تامین اجتماعی و جلوگیری از ادامه فعالیت آنها روبه‌رو خواهند شد. 

کوهکن افزود: این سازمان هیچگونه تعهد و مسئولیتی در راستای این مسائل در قبال مالکینی که موفق به ثبت‌نام نشوند، ندارد.

انتهای پیام/75002/ذ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول