اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه ماهه نخست سال جاری صورت گرفت

صدور 2000 شناسنامه مکانیزه در بیرجند

مدیر ثبت احوال بیرجند گفت: طی سه ماهه نخست امسال یک‌هزار و 814 شناسنامه مکانیزه بالای 15 سال در این شهرستان صادر شده است.

صدور 2000 شناسنامه مکانیزه در بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌اکبر یعقوبی‌پور عصر امروز در جمع مسئولان با اشاره به میزان ازدواج‌های ثبت شده در سه ماهه نخست امسال اظهار کرد: طی این مدت تعداد 993 واقعه ازدواج در بیرجند به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از کاهش 13.80 درصدی برخوردار بوده است، ادامه داد: در سه ماهه نخست سال گذشته یک‌هزار و 152 واقعه ازدواج در این شهرستان ثبت شده است.

ثبت 67.27 درصد ازدواج‌ها در مناطق شهری

مدیر ثبت احوال بیرجند با بیان اینکه 67.27 درصد از ازدواج‌ها در مناطق شهری بیرجند ثبت شده است، یادآور شد: همچنین 32.73 درصد از ازدواج‌ها در مناطق روستایی به ثبت رسیده است.

یعقوبی‌پور بیشترین ازدواج ثبت شده در سه ماهه نخست سال جاری در مردان و زنان را بین گروه سنی 20 تا 24 سال اعلام و تصریح کرد: این میزان در مردان 489 و در زنان 390 نفر بوده است.

وی با اشاره به نسبت ازدواج به طلاق در سه ماهه نخست امسال متذکر شد: این میزان در این شهرستان حدود 7.8 بوده است.

نسبت ازدواج به طلاق 8.6 است

مدیر ثبت احوال بیرجند با بیان اینکه در برابر هر 7.8 ازدواج یک واقعه طلاق در این شهرستان به ثبت رسیده است، افزود: در سال گذشته نسبت ازدواج به طلاق شهرستان 8.6 بوده است.

یعقوبی‌پور از صدور یک هزار و 814 فقره شناسنامه مکانیزه بالای 15 سال در بیرجند خبر داد و اضافه کرد: از تیرماه سال 89 تا پایان خردادماه سال جاری 21 هزار و 865 شناسنامه مکانیزه بالای 15 سال در این شهرستان صادر شده است.

وی با اشاره به شناسنامه‌های مکانیزه صادر شده بیرجند گفت: این شناسنامه‌ها 36.47 درصد از شناسنامه‌ صادر شده استان را به خود اختصاص داده است.

مدیر ثبت احوال بیرجند با بیان اینکه بیشترین فراوانی نام پسران در سه ماهه نخست امسال امیرعلی، ابوالفضل، محمدطاها،امیرحسین، امیرمحمد، محمدمهدی و محمد بوده است، خاطر نشان کرد: همچنین بیشترین فراوانی نام در دختران فاطمه‌زهرا، فاطمه، زهرا، نازنین‌زهرا، ریحانه، کوثر و زینب بوده است.

انتهای پیام/69010/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول