اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

تولید کارت هوشمند ملی در گیلان

استاندار گیلان از امضای توافقنامه سه‌جانبه تولید کارت هوشمند ملی بین سازمان‌های ثبت احوال، فناوری اطلاعات و استانداری در این استان خبر داد.

تولید کارت هوشمند ملی در گیلان

کیهان هاشم‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت خواستار ارائه خدمات دستگاه‌ها توسط دولت الکترونیک به مردم شد و اظهار کرد: گزارش‌ها از طریق دولت الکترونیک به‌لحظه انجام می‌شود.

وی اجرای دولت الکترونیک در برطرف شدن مشکل کالای قاچاق را تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: دولت الکترونیک هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

استاندار گیلان از امضای توافقنامه سه‌جانبه تولید کارت هوشمند ملی بین سازمان‌های ثبت احوال، فناوری اطلاعات و استانداری گیلان فردا در استان خبر داد و تصریح کرد: تولید کارت هوشمند ملی توسط بخش خصوصی و با نظارت ثبت احوال انجام می‌شود.

هاشم‌نیا با بیان اینکه بخش خصوصی بیش از 100 میلیارد تومان برای تولید کارت هوشمند ملی در گیلان سرمایه‌گذاری می‌کند، خاطرنشان کرد: کنسرسیومی متشکل از 50 شرکت خصوصی برای راه‌اندازی دولت الکترونیک در استان تشکیل شده است.

وی هزینه راه‌اندازی سخت‌افزاری دولت الکترونیک در گیلان را 25 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: دولت الکترونیک فساد اداری را از بین می‌برد.

استاندار گیلان هزینه خدمات ارائه شده در دولت الکترونیک را 30 درصد کمتر اعلام کرد و یادآور شد: سرعت ارائه خدمات در دولت الکترونیک 100 درصد افزایش می‌یابد.

این مسئول با اشاره به اینکه اجرای دولت الکترونیک شبکه‌ای امن، سریع، ارزان، پر منفعت و افتخارآمیز در گیلان است، بیان کرد: امنیت شبکه طبق امنیت فضای مجازی در کشور است.

هاشم‌نیا خواستار مشارکت افراد تاثیرگذار در ایجاد دولت الکترونیک در گیلان شد و اضافه کرد: منافع مردم مقدم بر دیگر امور است.

وی با بیان اینکه مدیریت‌ها بیشتر به دنبال نشان دادن نمادهای فیزیکی هستند، گفت: ایجاد فضای نرم‌افزاری از بیرون دیده نمی‌شود.

استاندار گیلان دولت الکترونیک را جاده‌ای بسیار بزرگ و بی‌نهایت توصیف کرد و افزود: 20 هزار کیلومتر بزرگراه مجازی در گیلان ایجاد می‌شود.

این مسئول ایجاد دولت الکترونیک در مقابل بناهای فیزیکی را بسیار شگفت‌انگیز خواند و اذعان داشت: مردم از ایجاد دولت الکترونیک منتفع می‌شوند.

انتهای پیام/84001/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول