اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته صورت گرفت

ثبت 46 هزار و 950 واقعه ازدواج در اصفهان

معاون آمار و انفورماتیک ثبت احوال استان اصفهان گفت: در سال گذشته 46 هزار و 950 واقعه ازدواج و 9 هزار و 399 واقعه طلاق در استان اصفهان رخ داده است.

ثبت 46 هزار و 950 واقعه ازدواج در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مجتبی یکتامنش ظهر امروز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران به آمار جمعیتی استان اصفهان اشاره و اظهار کرد: آمار جمعیتی زیر 14 سال استان زیر 21 درصد، جمعیت سنین بین 15 تا 24 نیز 18.7 درصد، جمعیت سنین بین 15 تا 29 سال 30.7 درصد و بالای 65 سال نیز 6.5 درصد است.

وی با تاکید بر اینکه جمعیت سنین بین 15 تا 65 سال و سن فعال در استان اصفهان 72.5 درصد است، افزود: هرچند جمعیت میانسال اصفهان بالا است، اما در سه یا چهار دهه آینده جمعیت استان اصفهان رو به سالمندی می‌رود.

معاون آمار و انفورماتیک ثبت احوال استان اصفهان استان گیلان را دارای بیشترین سالمند و سیستان و بلوچستان را دارای بیشترین سن جوان عنوان و تصریح کرد: استان اصفهان به لحاظ جمعیتی بین جمعیت جوان و سالمند قرار دارد.

وی در ادامه صحبت‌های خود به آمار طلاق و ازدواج در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 46 هزار و 950 واقعه ازدواج 9 هزار و 399 واقعه  طلاق در استان اصفهان رخ داده است.

یکتامنش تاکید کرد: به ازای هر پنج ازدواج یک طلاق در استان اصفهان صورت گرفته است.

*میانگین طلاق در نجف‌آباد بیشتر از میانگین استانی است

وی در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه عنوان می‌شود شهر نجف‌آباد دارای بیشترین طلاق است، افزود: میانگین  طلاق در استان اصفهان 20 درصد است و این در حالی است که در شهر نجف‌آباد 33 درصد از ازدواج‌ها به طلاق منجر می‌شود که عدم وجود دفاتر رسمی طلاق در برخی از نقاط این شهر از دلایل این موضوع است.

معاون آمار و انفورماتیک  ثبت احوال استان اصفهان همچنین نرخ رشد را در کشور 18.5 و در استان اصفهان 16 درصد عنوان کرد و گفت: واقعه فوت در استان اصفهان 5.5 درصد در کشور و در استان اصفهان 4.85 درصد است.

*‌ نسبت جنسیتی در اصفهان 104 پسر به ازای 100 دختر است

وی نسبت جنسینی در استان را از ابتدای سال تاکنون 100 به 104 دانست و اظهار کرد: به ازای هر 100 نوزاد دختر 104 نوزاد پسر در اصفهان متولد شده است.

یکتامنش همچنین اضافه کرد: به ازای هر 100 زن 125 مرد در استان اصفهان فوت کرده‌اند.

انتهای پیام/63012/ع/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول