اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار زنجان:

130 هزار تن گندم مورد نیاز استان زنجان است

معاون استاندار زنجان گفت: 120 تا 130 هزار تن گندم مورد نیاز استان است.

130 هزار تن گندم مورد نیاز استان زنجان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سعید عباسی ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان اظهار کرد: انسجام لازم در زمینه خرید گندم از کشاورزان در بین متولیان امر و دستگاه‏های مرتبط ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تعاملات صورت گرفته با کارخانجات استان زنجان مقرر شد در خرید گندم از کشاورزان دولت را حمایت کنند، خاطرنشان کرد: از محل مازاد بر نیاز، گندم مورد نیاز کارخانه‏های استان زنجان نیز تامین می‏شود.

معاون استاندار زنجان با بیان اینکه اگر گندم به صورت عادلانه بین نانوایی‏ها توزیع شود، کارخانه‏ها و شرکت‏ها متضرر نمی‏شوند، تصریح کرد: شایعاتی در استان وجود داشت در این زمینه که آرد توزیعی یکی از کارخانه‏ها مرغوب‏تر و مطلوب‏تر از سایر کارخانه‏ها است، اما با بررسی‏های صورت گرفته بین آردهای کارخانه‏های مختلف هیچ فرقی بین آنها احساس نشد.

وی همچنین در زمینه خرید گندم از کشاورزان اظهار کرد: برای افزایش انگیزه کشاورزان به منظور فروش گندم به دولت اقدامات لازم را انجام می‏دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز گفت: با توجه به درخواست‏هایی که به منظور افزایش قیمت برخی از کالاها وجود داشت، جلسات و کمیته‏های متعددی در این زمینه در استان تشکیل شده است.

علی معصومی با بیان اینکه میانگین افزایش قیمت برای غذاها در سال جاری در استان زنجان 30 درصد بوده است، ادامه داد: بالا رفتن قیمت مواد اولیه، حقوق و دستمزد و هزینه اجاره‌بها از جمله دلایل افزایش قیمت غذاها در استان زنجان به شمار می‏رود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان نیز با بیان اینکه افزایش قیمت غذاها بر اساس درخواست‏های صاحبان تاسیسات گردشگری بوده است، اضافه کرد: این درخواست‏ها از سال گذشته اعلام شده بود.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان نیز با اشاره به افزایش کرایه تاکسی‏ها و اتوبوس‎ها اظهار کرد: با توجه به یکسان شدن میزان کرایه در همه ساعات شبانه‌روز در سال جاری، میانگین واقعی افزایش قیمت با در نظر گرفتن نرخ شبانه در سال گذشته 12.5 درصد بوده است.

انتهای پیام/73006/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول