اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه:

سازوکارهای لازم برای تسهیل در خرید گندم اتخاذ شود

فرماندار قروه بر لزوم به‌کارگیری ساز و کارهای مناسب برای تسهیل در خرید گندم از کشاورزان این شهرستان توسط مراکز خرید تاکید کرد.

سازوکارهای لازم برای تسهیل در خرید گندم اتخاذ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمد رسول شیخی‌زاده ظهر امروز در نشست توسعه بخش کشاورزی این شهرستان که با محوریت برداشت گندم برگزار شد، اظهار کرد: 7 مرکز خرید تعاون روستایی در قروه، سریش‌آباد، دلبران، دزج، گنجی، مهدیخان و گیلکلو  و  2 سیلوی صنعتی شهرستان آماده خرید محصول از گندم‌کاران است.

وی با اشاره به مرغوبیت و کیفیت بالای گندم تولیدی شهرستان بر لزوم جلوگیری از خروج آن از قروه توسط دلالان و واسطه‌ها تاکید کرد و افزود: مدیریت مطلوب، نظارت دقیق بر خرید به موقع و کاهش زمان خرید گندم از کشاورز و پرداخت به موقع بهای گندم راهکاری اساسی برای ارائه گندم به مراکز خرید تعیین شده است که می‌تواند دست دلالان و واسطه‌ها را کوتاه کند.

وی با اشاره به نقش مبلغان دینی، رسانه‌ها و افراد تاثیرگذار در راستای هدایت محصول کشاورزان به سمت مراکز خرید دولتی گفت: محوریت تبلیغات در این راستا باید سالم بودن گندم تولیدی منطقه و اختلاف کیفیت آن با گندم تولیدی سایر مناطق باشد.

فرماندار قروه با اشاره به لزوم همکاری بین بخشی در راستای مدیریت مطلوب و نظارت دقیق بر برداشت، خرید و حمل گندم گفت: باید قیمت‌های واقعی هر یک از این سه بخش به اطلاع کشاورزان برسد تا اجحافی در حق آنان صورت نگیرد.

شیخی‌زاده انتظارات خود را در دو بخش گزارش روزانه و دقیق از نهادهای دست‌اندرکار خرید گندم ارائه کرد و ادامه داد: یکی از این انتظارات بازدید و کنترل مستمر از مراکز خرید، تاسیسات ذخیره‌سازی و کارخانجات تولید آرد به صورت روزانه از سوی جهاد کشاورزی و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان است.

وی نظارت دقیق بر کار کمباین‌ها و ادوات برداشت را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: به منظور دقت‌نظر بیشتر در این زمینه باید کارشناسانی متعهد به کار گرفته شوند و عملکرد ناظران نیز مورد بررسی قرار گیرد.

فرماندار قروه لزوم هماهنگی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان با مدیران شهرستانی را یادآور شد و افزود: در صورت هماهنگی، تصمیم‌گیری بر اساس نیازهای شهرستان انجام می‌شود.

شیخی‌زاده ظرفیت سیلوهای صنعتی شهرستان برای ذخیره‌سازی گندم را 90 هزار تن اعلام کرد و خواستار پر کردن خلأهای ناشی از افت‌ قیمت گندم بین مراکز خرید و کشاورزان شد.

وی با تاکید بر آمادگی شرکت توزیع فرآورده‌های نفتی به منظور تامین سوخت ادوات کشاورزی در فصل برداشت گفت: در صورت لزوم کار ثبت‌نام از کشاورزان در سامانه از سوی ادارات انجام می‌شود تا فرصت لازم برای کشاورزان فراهم باشد.

رئیس بانک سپه قروه نیز از آمادگی 6 شعبه و 8 دستگاه کارت‌خوان به منظور پرداخت به موقع محصول خریداری شده به کشاورزان خبر داد و گفت: بهای خرید گندم به کارت الکترونیکی کشاورزان واریز می‌شود تا آنان امکان هر نوع عملیات بانکی را داشته باشند.

توابیان با اشاره به طرح‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی با عاملیت بانک سپه گفت: تسهیلات مورد نیاز 90 درصد این طرح‌ها شامل 31 پرونده با تسهیلاتی بالغ بر 8 میلیارد ریال پرداخت شده است.

رئیس شرکت توزیع فرآورده‌های نفتی قروه هم در این نشست با بیان اینکه امسال کار تامین سوخت دستگاه‌های برداشت به موقع انجام شده است، گفت: سوخت مورد نیاز برای 4 هزار دستگاه انواع ادوات برداشت توسط 27 فروشگاه عرضه فرآورده‌های نفتی و جایگاه‌های سوخت‌رسانی تامین می‌شود.

احمدی افزود: 80 درصد کار ثبت‌نام کشاورزان در فصل تابستان به صورت اینترنتی انجام گرفته است و تمامی عملیات ثبت‌نام از کشاورزان با آغاز پاییز و فصل کشت محصول 100 درصد اینترنتی خواهد شد.

انتهای پیام/79009/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول