اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

صادرات گندم به آذربایجان شایعه است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه صادرات گندم به آذربایجان شایعه است، گفت: صادرات گندم آن هم برای مصارف غیرانسانی تا اطلاع ثانوی از مرزهای زمینی و حتی هوایی استان اردبیل ممنوع است.

صادرات گندم به آذربایجان شایعه است

ارژنگ عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت:‌ به رغم برخی شایعات مبنی بر صادرات گندم به کشور آذربایجان و یا کشورهای حوزه قفقاز چنین امری صحت ندارد.

وی خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر تولیدات استان از سوی کشاورزان در قالب 41 مرکز خریداری می‌شود و بعد از اتمام برداشت و خرید گندم در شمال استان به تدریج برداشت در مرکز و جنوب استان اردبیل نیز آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل یادآور شد: اگر قرار است رفع ممنوعیتی در خصوص صادرات گندم از استان اردبیل انجام شود قطعاً با مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت خواهد بود که این کار با هماهنگی و اعلام نظر وزارت صورت خواهد گرفت.

عزیزی گفت:‌ به دلیل مشکلاتی که در سال‌های گذشته در خروج گندم از استان با اهداف مصرف غیر‌انسانی داشتیم امسال به شدت با این پدیده مقابله کرده و اجازه نمی‌دهیم صادرات گندم به سایر استان‌ها و یا کشور همسایه انجام شود.

این مسئول در پاسخ به این سئوال که زارعان با مشکلاتی در پرداخت وجه گندم تحویلی روبه‌رو هستند، عنوان کرد: در تلاش هستیم تا با همکاری بانک سپه مشکل پیش آمده را برطرف کرده و در کمتر از 12 ساعت بهای گندم خریداری شده پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در روزهای گذشته منابع غیر‌رسمی در منطقه مغان به ویژه پارس‌آباد و بیله‌سوار خبر از صادرات غیر‌رسمی و قاچاق گندم به کشور همسایه آذربایجان را مطرح کردند و در کنار آن برخی از زارعان در تماس‌هایی که با خبرگزاری فارس داشتند به شدت از نحوه پرداخت بهای گندم گله‌مند بودند که حتی تعدادی از زارعان مدعی بودند مدت یک هفته است گندم خود را تحویل سیلو‌ها و مراکز خرید داده‌اند ولی هنوز بهای آن به دلایل مختلف پرداخت نشده است.

انتهای پیام/62001/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول