اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نکا خبر داد

برداشت بیش از 30 هزار تن گندم در نکا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا از پیش‌بینی تولید بیش از 30 هزار تن گندم در اراضی زراعی این شهرستان در سال‌ جاری خبر داد.

برداشت بیش از 30 هزار تن گندم در نکا

حسن سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در نکا اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 60 درصد از اراضی به زیر کشت گندم رفته که این میزان 11 هزار و 800 هکتار از اراضی این شهرستان را شامل می‌شود.

وی همچنین از توزیع 410 تن بذر اصلاح شده بوجاری، 5/35 تن بذر جو مصرفی کشاورزان، و توزیع  800/11 تن انواع کودهای شیمیایی در این شهرستان خبر داد.

مدیر جهادکشاورزی نکا با بیان اینکه اجرای پروژه آرمانی گندم در سطح یک‌هزار و 800 هکتار مزرعه آبی و 200 هکتار مزرعه دیم انجام شده است، خاطرنشان کرد: 3 هزار لیتر انواع کودهای مایع در بین کشاورزان منطقه به صورت رایگان توزیع شد.

وی با بیان اینکه کار برداشت گندم توسط 110 دستگاه کمباین مستقر در مزارع این شهرستان انجام می‌گیرد، اظهار داشت: گندم تولیدی کشاورزان توسط چهار مرکز خرید تعاونی روستایی و دو واحد کارخانجات آرد به قیمت مصوب هر کیلوگرم 720 تومان خریداری می‌شود.

سلیمی ادامه داد: تاکنون نیز بیش از 5 هزار تن گندم تحویل این مراکز شده است.

وی گفت: پروژه مدیریت اصولی مزارع گندم نیز در سطح 2 هزار و 800 هکتار با به‌کارگیری 11 نفر کارشناس ناظر و اجرای مزارع نمایشی، تحقیقی و ترویجی به تعداد هفت مورد در سطح شش هکتار اجرا شد.

سلیمی همچنین با اشاره به وجود زمین‌های شیبدار در مناطق روستایی و کوهستانی خاطرنشان کرد: کشت گندم و جو در زمین‌های شیبدار کمترین بازدهی کشاورزی را برای افراد دارد.

مدیر جهادکشاورزی نکا با اشاره به اینکه تغییر الگوی کشت در این اراضی بهترین گزینه برای جلوگیری از خسارت وارده به کشاورزان است، ادامه داد: استفاده از درختان سیاه ریشه به جای گندم و جود در اراضی بالا دست و شیبدار علاوه بر صرفه اقتصادی اشتغالزایی مناسبی را برای جوانان به همراه دارد.

سلیمی گفت: بحث تامین آب در احداث باغات و تغییر الگوی کشت نیز از جمله دغدغه‌های کشاورزان است که با اعتبارات بخش دولتی و کمک‌های بلاعوض این مشکل برطرف می‌شود.

انتهای پیام/86002/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول