اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی ساری خبر داد

نصب دوربین‌های مداربسته در نقاط جرم‌خیز ساری

فرمانده انتظامی ساری از نصب چندین دوربین مداربسته در نقاط مختلف حادثه‌خیز و آلوده به جرم شهر ساری خبر داد.

نصب دوربین‌های مداربسته در نقاط جرم‌خیز ساری

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، یارعلی نیازی صبح امروز در جمع خبرنگاران در ننشستی خبری بر لزوم استفاده از تجهیزات نوین الکترونیکی با هدف ارتقای شاخص‌های امنیتی مردم تاکید کرد.

وی گفت: امروز پلیس شهرستان ساری با مشارکت مردم و تعامل بین کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و آگاهی با اجرای طرح‌ها، امنیت اجتماعی ساروی‌ها را فراهم کرده است.

نیازی به وجود نصب چندین دوربین مداربسته در نقاط مختلف حادثه‌خیز و آلوده به جرم شهر ساری اشاره کرد و گفت: پالایش تصویری با هدف رصد کردن ماموریت صحیح پلیس و انجام تعقیب و گریز مجرمان در مرکز فرماندهی کنترل شهرستان ساری صورت می‌گیرد.

وی شناسایی نقاط جرم‌خیز، مجرمان باسابقه و سارقان حرفه‌ای را از طرح‌های مهم نیروی انتظامی ساری عنوان کرد و گفت: با هماهنگی اداره زندان، مجرمانی که از زندان آزاد و یا مرخصی می‌روند تحت کنترل و نظارت قرار می‌گیرند.

این مسئول انتظامی با بیان اینکه کلانتری‌ها و پاسگاه‌های شهرستان ساری از اطلاعات و مشخصات به روز مجرمان و فعالیت‌های نیروی انتظامی در جریان هستند، ادامه داد: پیشگیری از جرم در نیروی انتظامی ساری از اولویت طرح‌ها است.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری رضایت‌مندی مردم در روند تشکیل پرونده در پاسگاه‌ها، کلانتری و آگاهی را مهم دانست و بیان داشت: فرماندهی انتظامی یکنواختی و ساماندهی تشکیل پرونده با هدف تسریع در رسیدگی را در دستور کار قرار داده است.

نیازی ادامه داد: در این طرح، مامور تشکیل پرونده از ابتدا تا پایان رسیدگی پرونده برای متقاضی، مشخص و شناخته شده خواهد بود.

وی یکی از مشکلات احتمالی در روند تشکیل پرونده تا معرفی به مراجع قضایی را مفقودی مدارک عنوان کرد و بیان داشت: نیروی انتظامی به اهمیت مدارک در تشکیل پرونده واقف است و در این راستا برای جلوگیری از حق و ناحق شدن شهروندان، ماموران به این مقوله آشنا و آموزش لازم را دیدند.

نیازی از شناخت و شناسایی موقعیت زمانی و مکانی محل جرم و نقاط آلوده و جرم‌پرور شهرستان ساری خبر داد و اظهار داشت: طرح‌های ایجاد امنیت پارک‌ها بدون اینکه خدشه‌ای به آرامش و امنیت شهروندان وارد شود در حال اجرا است.

وی گسترش پلیس‌محله را از دیگر طرح‌های نیروی انتظامی شهرستان ساری عنوان کرد و بیان داشت: مزیت‌های بکارگیری از پلیس محله باید بین مردم آگاه‌سازی، اطلاع‌رسانی و نهادینه شود.

این مسئول ادامه داد: هر کجا که پلیس محله حضور فعالی دارد جرم در این مکان‌ها به صفر رسیده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری به وجود چندین مرکز دانشگاهی دولتی و خصوصی در جاده دریا شهرستان ساری اشاره کرد و گفت: نشست‌های مشترکی با مدیران مراکز با هدف اهمیت و لزوم بکارگیری پلیس محله برگزار شده است.

وی به اجرای طرح دریا و وظیفه نیروی انتظامی در اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: دخالت نیروی انتظامی در انجام شنا مختلط، جلوگیری از شنا در زمان طوفانی بودن دریا، نظارت بر تردد قایق در دریا و ایجاد امنیت منطقه است.

نیازی تصریح کرد: در این راستا نیروی انتظامی شهرستان ساری همه عوامل نیروی انسانی که در اجرای طرح دریا نقش دارند و کسانی که در پلاژها و مراکز تفریحی کنار ساحل مشغول به کار هستند را شناسایی و مدارک مربوط به سوء پیشینه آنان را در دستور کار داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری گفت: هر کسی مرتکب برهم زدن آرامش و امنیت مردم شود با حضور فیزیکی و یا امکانات الکترونیکی نیروی انتظامی مواجه خواهد بود.

وی به موفقیت نیروی انتظامی در ماموریت ایجاد امنیت برگزاری انتخابات همزمان یازدهمین دوره رئیس جمهوری و چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: تعاملی که بین دستگاه قضایی به ویژه دادستان مرکز استان مازندران بوده است هیچ مشکلی به وجود نیامده است.

نیازی گفت: در حالی که خطر سوء استفاده مجرمان حرفه‌ای به ویژه سارقان در زمان انتخابات و تبلیغات نامزدها می‌توانستند انجام بدهند با مدیریت صحیح و هوشیاری ماموران نیروی انتظامی گزارشی از انجام جرم نشده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری به فعالیت پلیس 110 شهرستان ساری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هنوز مقوله پلیس 110 به عنوان فوریت پلیسی برای مردم نهادینه نشده است.

وی ماموریت پلیس 110 را انجام فوریت‌های پلیسی همانند اورژانس‌ها که به بالین بیماران در حال مرگ اعزام می‌شوند خواند و گفت: اکنون نیمی از تماس‌های گرفته شده به شماره 110 پلیس غیرضروری است.

انتهای پیام/2296/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول