اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای قضایی آذربایجان‌شرقی خبر داد

آذربایجان‌شرقی ‌امن‌ترین استان کشور/ کاهش جرم در آذربایجان‌شرقی

سخنگوی شورای قضایی آذربایجان‌شرقی از کاهش جرم در استان و تبریز خبر داد و گفت: تبریز امن‌ترین و آذربایجان‌شرقی جزو امن‌ترین استان کشور شناخته شد.

آذربایجان‌شرقی ‌امن‌ترین استان کشور/ کاهش جرم در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، موسی خلیل‌الهی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: براساس آمار ارائه شده شهرستان تبریز از جمله مناطق امن کشور بوده و از حیث ایجاد احساس امنیت در بین کلانشهرهای کشور مقام نخست را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: تحقق این امر در درجه اول از الطاف الهی و در درجه دوم از همت والای مردم شهرستان تبریز و مشارکت آنها در عرصه مذکور که مردمانی مذهبی، متدین و غیرتمند است نشات گرفته و این خصوصیات در تامین امنیت، کاهش و کنترل پدیده مجرمانه به ویژه جرایم خشن بسیار موثر بوده و خواهد بود.

وی اضافه کرد: در راستای کاهش و کنترل پدیده مجرمانه، اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده متعددی از سوی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی صورت گرفته که آثار و نتایج اشاره شده را به دنبال داشته و اقدامات بازدارنده مذکور نیز شامل پیشگیری‌های وضعی و انتظامی و کیفری بوده است.

سخنگوی شورای قضایی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سرقت از طلافروشی در استان 70 درصد کاهش یافته است، افزود: پارسال فقط سه مورد سرقت از طلافروشی اتفاق افتاده که این تعداد در سال 90 – 10 مورد بود.

وی افزود: سرقت از بانک در آذربایجان شرقی در سال گذشته و سال 90 هر سال فقط یک مورد اتفاق افتاده است.

خلیل‌اللهی با بیان اینکه سرقت مسلحانه در سال 90 هشت مورد بود، افزود: سال 91 فقط دو مورد سرقت مسلحانه در آذربایجان‌شرقی اتفاق افتاده است.

سخنگوی شورای قضایی آذربایجان‌شرقی در رابطه به آدم ربایی نیز گفت:در سال 90 مورد پنج مورد آدم ربایی در استان اتفاق افتاده بود که پارسال به دو مرود رسیده که از کاهش 60 درصدی برخوردار بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب تبریز افزود: آمار نیروی انتظامی در آذربایجان شرقی نشان می‌دهد میزان ارتکاب جرم‌های خشن و سازمان یافته( قتل، آدم ربایی، گروگان گیری، تجاوز به عنف، سرقت مسلحانه، بانک، طلافروشی و جرائم رایانه‌ای امنیتی، مفاسد اخلاقی و دسترسی غیرمجاز)  در شهرستان تبریز نسبت به کلانشهرهای دیگر و درآذربایجان شرقی نسبت به استان‌های دیگر کاهش قابل توجهی داشته و جزو امن‌ترین استان کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ 60002/ک30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول